Οδηγούμε τη BMW X1 1,6 S DRIVE

Έχει υψηλά στάνταρ

Οδηγούμε τη BMW X1 1,6 S DRIVE

H οικονομική κρίση, τα τεκμήρια, η φορολογία στα μεγάλα κυβικά απομάκρυναν πολλούς υποψήφιους αγοραστές που διέθεταν το κάτι τις παραπάνω για την αγορά ενός πρεστιζάτου αυτοκινήτου όπως είναι μια BMWμε κινητήρα 2000 κυβικών εκατοστών, Η απόφαση της Βαυαρικής αυτοκινητοβιομηχαν��ας να πριμοδοτήσει τα μοντέλα της με υπερτροφοδοτούμενους κινητήρες έδωσε μεγαλύτερη πνοή στις ήδη καλές πωλήσεις.

bmw x1 2.jpg

Έτσι στην πρωτοεμφάνιση της BMW X1 παρά την προσεγμένη τιμή που την διέθεταν, ο κυβισμός των 2λίτρων της στερούσε αρκετούς πελάτες. Οι Γερμανοί έκαναν το «το κόλπο γκρόσο» με την τοποθέτηση του υπερτροφοδοτούμενου κινητήρα των 1,6 λίτρων και τον 8άρι στάνταρ εξαιρετικό αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων στην BMW X1.Με υψηλά στάνταρ σε όλους τους τομείς την έκαναν πολύ ελκυστική όχι μόνο λόγω αξίας αλλά και λόγω τιμής. Περνώντας στο εσωτερικό του Γερμανικού crossover που τοποθετείται ανάμεσα στις σειρές 1 και 3 οι επιβάτες αισθάνονται άνετα σε ένα φιλόξενο και ποιοτικότατο περιβάλον. Μαλακά πλαστικά σε ένα σύγχρονο οδηγοκεντρικό ταμπλό και εργονομία που αγγίζει υψηλά επίπεδα.

Μάλιστα στο μοντ��λο της δοκιμής μας υπήρχε επένδυση δέρματος με κόκκινες ραφές με αποτέλεσμα να ανεβαίνουν τα επίπεδα πολυτέλειας. Το γνωστό πλέον iDrive είναι παρόν και εδώ και μετά από ένα μικρό χρόνο εξοικείωσης ,μέσω αυτού ελέγχαμε τα ηλεκτρονικά συστήματα και το infotainment με Bluetooth ,Navi. Όλες οι πληροφορίες προβάλλονται στην μεγάλη και έγχρωμη οθόνη στο κέντρο του ταμπλό..

bmw x1_ 3.jpg

Οι χώροι οι επιβάτες είναι άνετοι με τον πίσω μεσαίο να προβαίνει σε μικρές παραχωρήσεις λόγω του μεσαίου κεντρικού τούνελ, ενώ το πορτμπαγκάζ έχει διαθέσιμα 420 λίτρα ,με τη φόρτωση να γίνεται εύκολα χάρη στο επίπεδο χώρο του. Στην «καρδιά « της BMW X1 λοιπόν τοποθετήθηκε μια προηγμένη τεχνολογικά επιλογή . Ο εξ ολοκλήρου αλουμινένιος κινητήρας 1598 κ.εκ.TwinPower , συνδυάζει ηλεκτρονικά ελεγχόμενο ψεκασμό, με τεχνολογία valvetronic για άμεση απόκριση στο γκάζι και την καλή προετοιμασία του μίγματος, με διπλό Vanos.

Πετυχαίνει υψηλή απόδοση, είναι ελαστικότατος και αξιοποιεί στο μέγιστο στην κατανάλωση καυσίμου. Η απόδοση των 143 ίππων στις 4700 σ.α.λ. με την βοήθεια του τούρμπο μεταβλητής γεωμετρίας (twin scroll ) πλησιάζει την ιπποδύναμη των 150 ίππων της προηγούμενης δίλιτρης έκδοσης. Το μοτέρ έχει ομαλή και γραμμική λειτουργία με τη ροπή των 220Nm να είναι διαθέσιμη από τις 1400 έως τις 4400 σ.α.λ. και να δίνει ελαστικότητα στις ρεπρίζ, για ένα αυτοκίνητο που ζυγίζει σχεδόν 1,5 τόνο όλα γίνονται πιο εύκολα χάρη στην συνεργασία του μοτέρ με το εξαιρετικό αυτόματο 8άρι steptronic κιβώτιο ταχυτήτων που λειτουργεί και χειροκίνητα κάνοντας τις αλλαγές με σειριακό τρόπο. Έχοντας οδηγήσει και την δίλιτρη έκδοση μπορούμε να πούμε χωρίς δισταγμό ότι η υπετροφοδοτούμενη έκδοση των 1,6 λίτρων μας άρεσε περισσότερο.. Δείχνει αλλά είναι και πιο γρήγορη από πριν έστω και για κάποια δέκατα του δευτερολέπτου.

Ακόμη και πλήρως φορτωμένη η ΒΜW X1 έχει δύναμη για άνετες προσπεράσεις , με την επιλογή στο sport πρόγραμμα «DS» οι αλλαγές ταχυτήτων γίνονται άμεσα, το αυτοκίνητο επιταχύνει γρήγορα, με τα 0-100 να έρχονται σε 9,7 δευτερόλεπτα .Στον ανοιχτό δρόμο είδαμε την βελόνα του ταχύμετρου να αγγίζει με ευκολία τα 200 χλμ./ώρα. Όσο για την κατανάλωση χωρίς να έχουμε… ενδοιασμούς στο πάτημα του γκαζιού πέφτει κάτω από τα 9 λίτρα/100 χλμ. Οι εκπομπές CO2 είναι στα 170 γρ./χλμ. Η BMW X1 ουσιαστικά είναι ένα crossover μεταξύ των σειρών 1 και 3, που διαθέτει αυξημένη απόσταση από το έδαφος 17,9 εκατοστά με αποτέλεσμα αν και πισωκίνητη να δίνει πλεονεκτήματα στις εκτός δρόμου διαδρομές σε σχέση με τις υπόλοιπες εκδόσεις.

Οι 17 άρες αλουμινένιες ζάντες με τα 45 άρια ελαστικά δεν συνηγορούν για πολύ ανώμαλες διαδρομές όμως στην άσφαλτο προσφέρουν μεγάλη πρόσφυση. Στον στρωτό δρόμο η BMW X1 είναι σταθερότατη τόσο στις ευθείες όσο και στις κλειστές καμπές του δρόμου με ελάχιστες κλίσεις διαθέτοντας ένα σύστημα διεύθυνσης πολύ γρήγορο. Το αυτοκίνητο έδειξε «υπάκουο» στις εντολές μας με τα προηγμένα ηλεκτρονικά συστήματα να συνεισφέρουν στις διόρθωση των όποιων υπερβολών μας.

Τα φρένα αποδείχθηκαν αποτελεσματικά και δυνατά ακόμη και σε ακραίες καταστάσεις. Αν θα θέλαμε με δύο λόγια να περιγράψουμε την οδική συμπεριφορά της Χ1 θα λέγαμε απλά ότι θυμίζει αυτή ενός σπορ hatchback αυτοκινήτου. H BMW X1 διαθέτει brand name έχει πλούσιο βασικό εξοπλισμό με όλες τις ηλεκτρονικές ευκολίες άνεσης και ασφάλειας με οκτώ αερόσακους και τιμή κάτω από το ψυχολογικό όριο των 30.000 ευρώ δηλαδή στα 28220 ευρώ με απόσυρση. Σε αυτή την τιμή περιλαμβάνεται και το στάνταρ 8άρι αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων που σου «λύνει» κυριολεκτικά τα χέρια.

Βαγγέλης Γκούμας

Follow us:

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Back to Top