Πάσχα = κουλουράκια, τσουρέκια, γλυκά, κοκορέτσι, κοντοσούβλι, μαγειρίτσα, αρνί, αυγά, παγωτά. Αυτές οι "απαγορευμένες" για κάποιους λέξεις δεν συνεπάγονται μόνο... απόλαυση και ένα εσωτερικό "ααααααχ" ευχαρίστησης όταν μπαίνουν στο στόμα, αλλά και ένα "ωχ!" απόγνωσης από την Τρίτη του Πάσχα και μετά, βλέποντας ποσό κοντά είναι πλέον η εποχή του μπικίνι! 

Είναι σαφές: "Αν κάποιος αναλογιστεί σε ποια γιορτή μπορεί να καταναλώσει περισσότερες θερμίδες, με σιγουριά μπορούμε να πούμε αυτή των ημερών του Πάσχα. Είναι τα λιπαρά που αυξάνονται τις μέρες αυτές, αλλά και η διάρκεια, διότι για τρεις συνεχόμενες μέρες το φαγητό είναι άφθονο, μετά από μια μεγάλη περίοδο νηστείας", λέει μιλώντας στο star.gr ο Κωνσταντίνος Λάμπης.

Και μοιράζεται μαζί μας μικρά μυστικά που θα πρέπει από τώρα να "καταγράψουμε" στο μυαλό μου προκειμένου να κυλήσουν οι ημέρες εκείνες με τέτοιο τρόπο ώστε και ο ουρανίσκος να "αγαλιάσει" και εμείς να μην πάρουμε ούτε γραμμάριο!

Ιδού!

Πάρτε μολύβι και χαρτί, ο Διατροφολόγος – Διαιτολόγος M.Sc. Πανεπιστημίου Θεσσαλίας, Τμήματος Βιοχημείας και Βιοτεχνολογίας μοιράζεται τα μυστικά του!

Ξεκινώντας από το μεσημέρι του Μεγάλου Σαββάτου μας προτείνει "να φάμε λίγο φαγητό το μεσημέρι και να ενισχύσουμε το απογευματινό με 1-2 κριτσίνια για να μην πεινάμε το βράδυ. Το βράδυ επειδή το γεύμα είναι αρκετά αργά, καλό θα ήταν να φάμε μικρή ποσότητα μαγειρίτσας και ένα αυγό". 

Και συνεχίζουμε στη δύσκολη θερμιδικά ημέρα του Πάσχα. "Την επόμενη μέρα, επειδή ακολουθούν πολυθερμιδικά γεύματα, ας ξεκινήσουμε τη μέρα μας με ένα ελαφρύ πρωινό. Ένας φυσικός χυμός πορτοκάλι ή γάλα και μια φέτα ψωμί ολικής άλεσης με μέλι συν ένα φρούτο είναι ιδανικά για ξεκινήσει σωστά η μέρα!". Μάλιστα, όπως μας επισημαίνει, το μυστικό είναι να αποφύγουμε τους πρώτους μεζέδες και τα... κρασάκια και τσιπουράκια που τους συνοδεύουν: "Μπορούμε βέβαια να τσιμπήσουμε λίγο κοκορέτσι πριν το φαγητό και αυτό γιατί το συκώτι που περιέχει είναι ιδιαίτερα χορταστικό και έτσι μειώνεται η όρεξη για τη συνέχεια".

Το τραπέζι στρώθηκε, η οικογένεια κάθισε γύρω από αυτό και το Πάσχα γιορτάζεται με καθε τιμή. Το τι πρέπει να κάνουμε Κωνσταντίνε;

"Στο κυρίως γεύμα θα πρέπει να φάμε με μέτρο κρέας και να καταναλώσουμε σίγουρα σαλάτα, οπότε με αυτόν το τρόπο ουσιαστικά «μειώνουμε» τις θερμίδες που θα καταναλώσουμε! Αλκοόλ ας πιούμε «για το καλό της ημέρας», αλλά με ιδιαίτερη προσοχή γιατί αποδίδει πολλές θερμίδες που δεν προσφέρουν θρεπτικά συστατικά και και χαλαρώνει η αυτοσυγκράτηση μας από αυτό. Επίσης ας μην φάμε αμέσως μετά το φαγητό γλυκό, ας το απολαύσουμε το απόγευμα! Με αυτό το τρικ ουσιαστικά μοιράζουμε τις θερμίδες στην ημέρα και δεν τις προσθέτουμε σε ένα ούτως ή άλλως μεγάλο γεύμα", συμβουλεύει.

Το... καλό σε κάθε περίπτωση είναι ότι είμαστε όλοι τόσο σκασμένοι από το φαγητό του μεσημεριού. "Το βράδυ ένα γιαούρτι ή μια σαλάτα με ένα αυγό είναι αρκετά για να κλείσει η Κυριακή του Πάσχα!", προτείνει.

Και ξημερώνει η Δευτέρα του Πάσχα. "Τη δεύτερη μέρα συνήθως έχουμε πάλι τραπέζι, εκεί όμως πρέπει να αρχίσουμε να επαναφέρουμε τον οργανισμό μας στα συνήθη επίπεδα κατανάλωσης θερμίδων. Το πρωινό και το βραδινό παραμένει το ίδιο, στο δεκατιανό και στο απογευματινό προσθέτουμε φρούτα και δεν τρώμε γλυκό ή ο,τιδήποτε θα μας δώσει περιττές θερμίδες. Το μεσημέρι τρώμε λιγότερο από την προηγούμενη μέρα, αποφεύγοντας το αλκοόλ και επιστρέφοντας στην καθημερινή μας διατροφή". 

Αλλά τα Λουκούλεια γεύματα δε σταματάνε εδώ καθώς όπως όλοι ξέρουμε το αρνάκι μπορεί για μέρες μετά να συνοδεύει μέχρι και τον... καφέ!

Ωστόσο, ο Κωνσταντίνος Λάμπης για τις επόμενες ημέρες προτείνει "για να υπάρξει μια ισορροπία στον οργανισμό μετά τη νηστεία και τα υψηλά επίπεδα θερμίδων, θα πρέπει να καταναλώσουμε φρούτα και σαλάτες με λίγη πρωτεΐνη πχ. αυγά που υπάρχουν, λίγο κρέας άπαχο και ψάρι που έχουμε μέρες να φάμε. Φροντίζουμε να έχουμε επιπλέον κίνηση - άσκηση στη ζωή μας για να κάψουμε τις επιπλέον θερμίδες που καταναλώσαμε. Με όλα τα παραπάνω και με σωστή ενυδάτωση, δηλαδή πίνοντας αρκετό νερό θα περάσουμε αυτές τις μέρες χωρίς να πάρουμε γραμμάριο!".

 

Ρεπορτάζ: Κάσσι Φιλιππιτζή

email: k.filippitzi@star.gr

Tags: