​Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα αυγού, που είναι σήμερα, 14 Οκτωβρίου, συγκεντρώσαμε όλα τα οφέλη που έχει αυτή η τροφή για τον οργανισμό μας και σας τα παραθέτουμε.

Μπορεί κάποιοι να πίστευαν πως δεν κάνει να καταναλώνουμε κάθε μέρα αυγό, γιατί αυξάνει τα επίπεδα χοληστερίνη�� στο αίμα μας, κάτι τέτοιο ωστόσο όχι μόνο δεν ισχύει αλλά αντίθετα η συγκεκριμένη τροφή προστατεύει από καρδιαγγειακά προβλήματα και από πολλές μορφές καρκίνου.

Απολαύστε λοιπόν τα αυγά μάτια, την ομελέτα σας ακόμη και τα βραστά αυγά άφοβα.

Η βιταμίνη Α, που περιέχεται στο αυγό είναι απαραίτητη για την υγιή ανάπτυξη των κυττάρων του σώματος, συμβάλλοντας στη διατήρηση υγιούς δέρματος και των ιστών των ματιών, ενώ συμβάλλει στη νυχτερινή όραση.

Η βιταμίνη Β12, η οποία είναι απαραίτητη για το σχηματισμό των ερυθρών αιμοσφαιρίων, που είναι καίριας σημασίας για να λειτουργεί σωστά το ανοσοποιητικό σύστημα, ενώ συμβάλλει στην προστασία από καρδιακές παθήσεις.

Φυσικά περιέχουν και χολίνη, που είναι ζωτικής σημασίας για τα λειτουργούν σωστά τα νεύρα και οι μυς του σώματος, ενώ έχει αποδειχθεί ότι μειώνει τον κίνδυνο καρδιακής νόσου, συμβάλλει στην πρόληψη της απώλειας της μνήμης που σχετίζονται με γήρανση και μειώνει τον κίνδυνο καρκίνου του μαστού μέχρι και 40%.

Όλα όσα πρέπει να ξέρετε για την «θαυματουργή» τροφή

1. Τα αυγά που περιέχουν την υψηλότερη ποιότητα πρωτεΐνης που μπορείτε να αγοράσετε.
2. Για να καταλάβετε εάν ένα αυγό είναι ωμό ή βρασμένο, στροφογυρίστε το σε ένα τραπέζι! Εάν το αυγό περιστρέφεται εύκολα, είναι βρασμένο, αλλά αν ταλαντεύεται, είναι ωμό.
3. Ο κρόκος του αυγού είναι ένα από τις λίγες τροφές, που είναι μια φυσικά καλή πηγή βιταμίνης D.
4. Εάν ένα αυγό κατά λάθος πέσει στο πάτωμα, πασπαλίστε το με πολύ αλάτι για πιο εύκολο καθαρισμό.
5. Το χρώμα του κρόκου εξαρτάται από τη διατροφή της κότας.
6. Τα αυγά “ωριμάζουν” περισσότερο (και άρα χαλάνε πιο γρήγορα) μέσα σε μία ημέρα αν είναι σε θερμοκρασία δωματίου από ό,τι αν τα αφήσετε μια εβδομάδα στο ψυγείο.
7. Ένα μεγάλο αυγό περιέχει μόνο 70 θερμ��δες και 5 γραμμάρια λίπους.
8. Η πρωτεΐνη του αυγού έχει ακριβώς το σωστό συνδυασμό των βασικών αμινοξέων που απαιτούνται από τον οργανισμό μας για να δομήσει ιστούς. Μόνο το μητρικό γάλα είναι ανώτερο ως τροφή για το παιδί.
9. Μια μέση κότα γεννάει 300-325 αυγά το χρόνο.
10. Για να κάνει ένα αυγό, μια κότα χρειάζεται περίπου 24-26 ώρες.
11. Όσο μεγαλώνει μια κότα ηλ��κιακά, τόσο μεγαλύτερα αυγά κάνει.
12. Ο ταχύτερος “σεφ ομελέτας” στον κόσμο έκανε 427 ξεχωριστές ομελέτες δύο αυγών μέσα σε 30 λεπτά! Είναι ο Howard Helmer, γνωστός και ως ο βασιλιάς της ομελέτας και κατέχει τρία ρεκόρ Guinness για το ταλέντο του.