​Μαστίζει στις μέρες μας η παιδική και εφηβική παχυσαρκία, και στον κόσμο πλέον οι παχύσαρκοι είναι περισσότεροι από τους λιποβαρείς, ειδικά στις αναπτυγμένες χώρες, σύμφωνα με στοιχεία από τα Ηνωμένα Έθνη που παρουσιάστηκαν πριν από τη δεύτερη ετήσια Παγκόσμια Ημέρα Παχυσαρκίας, σήμερα, Τρίτη 11 Οκτωβρίου.

41 εκατομμύρια παιδιά κάτω των 5 ετών ήταν υπέρβαρα ή παχύσαρκα το 2014. Σχεδόν τα μισά από αυτά ζουν στην Ασία.Ακόμα και στην Αφρική, που τόσο ταλαιπωρείται από την ασιτία, την φτώχεια και τις ακατάλληλες συνθήκες διαβίωσης, ο αριθμός των παιδιών που είναι υπέρβαρα ή παχύσαρκα σχεδόν διπλασιάστηκε από το 1990 (από 5,4 εκατ. έφτασε τα 10,6 εκατομμύρια).

Το περιττό βάρος και στα παιδιά και στους ενήλικες θέλει προσοχή, αφού μπορεί να δημιουργήσει ποικίλα προβλήματα υγείας.

Δυσκολίες στην αναπνοή, αυξημένο κίνδυνο καταγμάτων, υπέρταση, πρώιμους δείκτες καρδιαγγειακής νόσου και μειωμένης αντίστασης στην ινσουλίνη, καθώς και ψυχολογικές επιπτώσεις είναι μόνο κάποια από τ�� προβλήματα υγείας που οφείλονται στο περιττό βάρος.

Αυτό που πρέπει να κάνουν οι γονείς για να προστατέψουν τα παιδιά τους από την παχυσαρκία, είναι να μην τους αγοράζουν fast food, φαγητό απ’ έξω, σοκολάτες, πατατάκια και όλα τα σχετικά. Το ότι ένας άνθρωπος είναι 12 χρονών δεν σημαίνει πως δικαιολογείται να τρώει σοκολάτα κάθε μέρα.

Φτιάξε με τα χεράκια σου τοστάκια για να πάρει το παιδί σου στο σχολείο, φρούτο, ενώ αν θέλει κάτι γλυκό προτίμησε να του βάλεις ένα κομματάκι μαύρη σοκολάτα.

Σβήσε τη δίψα του με νερό και όχι με αναψυκτικά.

Φρόντισε να βάλεις κίνηση στη ζωή του. Δες ποιο άθλημα του αρέσει και φρόντισε να πηγαίνει τουλάχιστον δύο φορές την εβδομάδα.

Στρώσε τραπέζι για όλη την οικογένεια

Τα Σαββατοκύριακα φρόντισε να τρώτε όλοι μαζί καθώς έρευνες έχουν δείξει πως τα παιδιά που τρώνε με την οικογένειά τους, έχουν 15% λιγότερες πιθανότητες να γίνουν υπέρβαρα, σύμφωνα με τα αποτ��λέσματα ερευνών.