Μια καινούργια διατροφή κερδίζει συνέχεια όλο και περισσότερο έδαφος. Οι λόγοι; Είναι άκρως αποτελεσματική, πολύ ελαστική και τρομερά ανώδυνη. Τι άλλο θα μπορούσε να ζητήσει κανείς ; Ίσως για αυτό και οι επώνυμοι την προτιμούν όλο και περισσότερο. Μέχρι τώρα αυτή η διατροφή ήταν προνόμιο των λίγων,όχι όμως πιά.

Δεν αναρωτηθήκατε ποτέ πως οι stars κρατούν τη σιλουέτα τους αν και το καθημερινό τους πρόγραμμα είναι εξαντλητικό; Γιατί δεν έχουν άγχος, γιατί δεν τρέχουν για να μην χάσουν κάποιο από τα γεύματα τους; Πώς μπορούν να πηγαίνουν σε όλες τους τις δραστηριότητες και να ακολουθούν το διατροφικό τους πρόγραμμα; Ας προσπαθήσουμε μαζί λοιπόν να αναλύσουμε αυτή τη διατροφή-μια διατροφή που έχει τη βάση της στην Αρχαία Ελλάδα- και να καταρρίψουμε κάποιους διατροφικούς μύθους που μέχρι τώρα έκαναν την ζωή μας δύσκολη χωρίς όμως κανένα λόγο και χωρίς καμία αξία.

Τα επιστημονικά δεδομένα που έχουμε στη διάθεση μας μας δείχνουν με σαφήνει�� πλέον πως η πραγματικότητα είναι αρκετά διαφορετική από όσα ξέραμε μέχρι τώρα. Η Καλισθενική διατροφή δημιουργήθηκε με στόχο να αλλάξει την πραγματικότητα όλων μας.

Μέχρι τώρα όλοι ξέραμε ότι το πρωινό ήταν το πιό σημαντικό γεύμα στη μέρα μας; Σωστά; Λάθος!

Ας πάρουμε τα πράγματα με τη σειρά. Το πρώτο ερώτημα που δημιουργείται είναι το τι παραπάνω έχει αυτή η διατροφή να προσφέρει σε σχέση με τις τόσες διατροφές που υπάρχουν. Η αλήθεια είναι ότι μπορείς να πας στην πόλη με αεροπλάνο, με τρένο,με λεωφορείο,με ποδήλατο ή με τα πόδια. Το πώς θα πας είναι δική σου επιλογή! Το ίδιο ισχύει και με τις διατροφές που υπάρχουν. Υπάρχουν διατροφές με τις οποίες θα χάσεις τα περιττά κιλά- το θέμα είναι αν θέλεις να χάσεις τα περιττά κιλά με τρόπο υγιή, γρήγορο και αποτελεσματικό ή αν θέλεις να καταστρέψεις τον οργανισμό σου χάνοντας κάποια κιλά στην αρχή ,ύστερα μπλοκάροντας τον μεταβολισμό σου και στο τέλος καταλήγωντας με περισσότερα κιλά από αυτά που είχες όταν ξεκίνησες την προσπάθειά σου.

Η Καλισθενική διατροφή έχει τη ρίζα της ονομασίας της στο Αρχαίο Κάλλος που σημαίνει ομορφιά. Βασίζεται στα διατροφικά πρότυπα των Αρχαίων προγόνων παίρνοντας όμως υπόψιν και όλες της τελευταίες επιστημονικές μελέτες που έχουμε στην διάθεση μας έτσι ώστε να δημιουργηθεί η απόλυτη διατροφή για το σώμα σας. Και όταν λέω η απόλυτη διατροφή δεν εννοώ μόνο μια διατροφή που θα διώξει από πάνω σας τα περιττά κιλά,αλλά μια διατροφή που θα ενεργοποιήσει το κοιμισμένο σας μεταβολισμό και παράλληλα θα φροντίσει την υγεία σας. Είναι μια διατροφή αντικαρκινικού χαρακτήρα , διότι δεν περιέχει καμία μεταλλαγμένη τροφή και καθόλου επεξεργασμένη ζάχαρη η οποία είναι η ιδανική τροφή για τα καρκινικά κύτταρα.
Μια από τις σημαντικές διαφορές με τις υπόλοιπες διατροφές που υπάρχουν είναι ότι δεν υπάρχει πρωινό.

Μα κάποιος θα ρωτήσει: δεν είναι το πιο σημαντικό γεύμα μέσα στην μέρα; Οχι δεν είναι!

Κάθε φορά από τη στιγμή που ξεκινάμε να τρώμε ένα γεύμα το σώμα μας αρχίζει να χωνεύει και να απορ��οφά την τροφή. Η κατάσταση κατά την οποία το σώμα μας χωνεύει ξεκινάει από την πρώτη μπουκιά που τρώμε και διαρκεί περίπου 3 με 5 ώρες. Οταν είσαι στη φάση χώνευσης του φαγητού είναι πολύ δύσκολο για το σώμα σου να κάψει λίπος γιατί τα επίπεδα ινσουλίνης όπως και τα επίπεδα γλυκόζης σου είναι ψηλά. Αμέσως μετά και αφού έχει τελειώσει η χώνεψη της τροφής μπαίνουμε στην δεύτερη φάση της σταθεροποίησης κατά την οποία είναι εύκολο για το σώμα σου να κάψει λίπος αφού τα επίπεδα ινσουλίνης και γλυκόζης είναι πλέον χαμηλά. Το σώμα για να βρει ενέργεια σε αυτή την φάση βασίζεται σε ενδογενείς πηγές δηλαδή στο λίπος που έχουμε αποθηκευμένο στο σώμα μας και όχι στο φαγητό. Το σίγουρο είναι και σας το λέω εκ πείρας ότι το σώμα σας δεν θα εισέλθει στη δεύτερη φάση αν φάτε πρωινό.

Το δύσκολο στην όλη διαδικασία είναι κάποιος να υπολογίσει τον χρόνο στον οποίο το σώμα θα εισέλθει και τον χρόνο που το σώμα θα πρέπει να μείνει στη δεύτερη φάση έτσι ώστε να έχουμε μέγιστη απ��λεια θερμίδων και λίπους χωρίς να υπάρξει καταβολισμός μυικής μάζας. Γι΄αυτό ο σχεδιασμός τον γευμάτων θα πρέπει να γίνει πολύ προσεχτικά από κάποιον επαγγελματία διατροφολόγο που γνωρίζει πολύ καλά τα χρονικά διαστήματα που χρησιμοποιεί η συγκεκριμένη διατροφή.
Μα δεν θα πεινάω; 'Hδη πεινάω με την διατροφή που κάνω και τρώω και πρωινό.

Η αλήθεια είναι ότι εσύ χωρίς φυσικά να το θες απλά επειδή νομίζεις ότι κάνεις το σωστό δημιουργείς το συναίσθημα της πείνας στον εαυτό σου. Το συναίσθημα της πείνας το ορίζει μια ορμόνη που βρίσκεται στο στομάχι σας και λέγεται γκρελίνη. Αυτη η ορμόνη παράγεται πριν από κάθε γεύμα που έχει συνηθίσει ο οργανισμός σου να κάνει. Οπότε αν τρώς πχ κάθε μέρα 8 το πρωί θα πεινάς πάντα περίπου δέκα λεπτά πρι�� τις 8. Αν τρώς πολλά γεύματα μέσα στην ημέρα θα πεινάς πάντα δέκα λεπτά πριν από αυτά τα γεύματα. Η πείνα λοιπόν ακολουθεί το δικό σου διατροφικό πρόγραμμα.

σσ.jpg

Αν δεν συνηθίσεις τον οργανισμό σου να τρώει τις σωστές ώρες ή αν κάνεις πολλά γεύματα μέσα στην ημέρα πάντα θα πεινάς και θα τρως χωρίς λόγο. Πλέον μπορείς να ελέγξεις την πείνα σου και να απαλλαγείς από αυτή.

Για μένα το να τρώς πολλά και μικρά γεύματα είναι απλά ένα μαρτύριο στο οποίο υποβάλεις τον εαυτό σου. Θα τρώς συνέχεια, πάντα θα αισθάνεσαι το συναίσθημα της πείνας καθώς θα υπάρχει παραγωγή γκρελίνης 5-6 φορές κάθε μέρα και ποτέ δεν θα νιώθεις γεμάτος-ένα�� απο τους καλύτερους λόγους για να σταματήσεις την διατροφή.

Δεν έχει καμία διαφορά αν κάνεις πέντε γεύματα ή τρία γεύματα την ημέρα, ίσα ίσα τα λιγότερα γεύματα θα είναι πιο βολικά για σένα, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι μπορείς να τα φας όποτε θέλεις μέσα στην ημέρα.

Για να συνοψίσουμε τα οφέλη της καλισθενικής διατροφής :

Τέρμα το stress! Δεν χρειάζεται πλέον να ανησυχείς αν θα προλάβεις το πρωινό, δεν χρειάζεται να τρώς κοιτάζοντας συνέχεια το ρολόι μήπως χάσεις κανένα από τα πέντε γεύματα της ημέρας, δεν χρειάζεται να σχεδιάσεις και δεν χρειάζεται να μαγειρέψεις παραπάνω γεύματα. Δύο με τρία γεύματα την ημέρα είναι αρκετά.Απλά η ζωή σου γίνεται πολύ πιο εύκολη.
Ζεις παραπάνω! Καθόλου μεταλλαγμένα τρόφιμα σημαίνει μεγαλύτερος μέσος όρος ζωής, λιγότερα προβλήματα υγείας τώρα αλλά και στο μέλλον.

Η διατροφή ακολουθεί τα πρότυπα των προγόνων μας και αποσκοπεί στο να παράγει μακροζωία αξιοποιώντας τις αντικαρκινικές ιδιότητες των τροφών χωρίς να δηλητηριάζει το σώμα σας με επεξεργασμένα τρόφιμα.

Το καλό με την Καλισθενική διατροφή είναι ότι μπορείς να τη βάλεις στην καθημερινότητά σου και να τη συνηθίσεις πολύ εύκολα. Δεν θα σε κουράσει, δεν θα σε αγχώσει,είναι αρκετά ελαστική και γρήγορα αποτελεσματική διατηρώντας την υγεία του σώματος και την καύση του λίπους σε υψηλά επίπεδα. Δεν έχεις παρά να την δοκιμάσεις!

Χρήστος Αθανασιάδης
Diet Nutritionist
International Sports & Science Association