​Ωμά VS αποξηραμένα φρούτα. Άραγε πόσες φορές δεν έχεις αναρωτηθεί ποια είναι καλύτερα για τον οργανισμό και τη σιλουέτα σου; Ε λοιπόν, ήρθε η ώρα να μάθεις!

Τα αποξηραμένα μπορείς να τα συντηρήσεις περισσότερο ενώ έχουν και πιο γλυκιά γεύση. Αυτό είναι αλήθεια. Στα αποξηραμένα, η διαδικασία της ξήρανσης αφαιρεί πολλά από τα θρεπτικά τους συστατικά, ενώ περιέχουν περισσότερα σάκχαρα και θερμίδες.

Ας δούμε αναλυτικά ποια είναι τα αρνητικά στα αποξηραμένα φρούτα:

-Στη διαδικασία της ξήρανσης μπαίνει στα φρούτα διοξείδιο του θείου, το οποίο βοηθά μεν στη διατήρηση της βιταμίνης A και C, καταστρέφει όμως άλλες βιταμίνες όπως η θειαμίνη, που συντελεί στην παραγωγή ενέργειας.

-Πριν τα φρούτα αποξηρανθούν, βράζονται, διαδικασία που μειώνει σημαντικά τη θρεπτική τους αξία. Ιδίως καταστρέφεται έτσι μεγάλο μέρος της βιταμίνης C, αυτού του πολύτιμου αντιοξειδωτικού παράγοντα.


Τα αποξηραμένα φρούτα όμως έχουν και τα θετικά τους:

-Έχουν υψηλή συγκέντρωση φυτικών ινών, σιδήρου, σεληνίου και καλίου που βοηθούν στο έντερο και στη μυική και αιματολογική υγεία.

-Εάν θελήσεις να φας κάτι γλυκό, είναι προτιμότερο να φας λίγα αποξηραμένα φρούτα παρά ένα γλυκό που θα είναι γεμάτο ζάχαρη και λιπαρά.

Άρα, σίγουρα τα φρέσκα φρούτα υπερτερούν σε σύγκριση με τα αποξηραμένα, τα οποία δεν χρειάζεται να τα απαρνηθείς εντελώς. Μπορείς απλά να τα έχεις συμπληρωματικά στη διατροφή σου και να τα προτιμάς εάν έχεις πρόβλημα δυσκοιλιότητας ή αναιμίας, υπέρτασης και φυσικά, υπογλυκαιμίας!