Πόσες ώρες πρέπει να κοιμάσαι και πως θα κάνεις πραγματικότητα τον καλύτερο ύπνο σήμερα κι όλας. Ιδού πέντε περίεργοι κανόνες που θα σε βοηθήσουν.

Χρειάζεσαι 7 με 8,5 ώρες ύπνου κάθε βράδυ για καλή υγεία, λένε πολλοί ειδικοί.

Όμως δεν ισχύει πάντα το «όσο περισσότερο τόσο το καλύτερο». Δες στο γράφημα στο τέλος του άρθρου γιατί η σωστή διάρκεια ύπνου έχει τόση σημασία, σύμφωνα με μελέτες.

Αυτοί είναι οι νεοι περίεργοι κανόνες ύπνου για σίγουρη ξεκούραση.

Για καλύτερο ύπνο, διαμόρφωσε την κρεβατοκάμαρά σου σε ένα χαλαρωτικό περιβάλλον.

Μην πίνεις καφέ μετά τις 2 το μεσημέρι. Ξέχνα το laptop και το κινητό για την κρεβατοκάμαρα. Αυτοί ήταν έως τώρα οι άκαμπτοι κανόνες για καλό ύπνο.

Οι έρευνες, όμως, δείχνουν εναλλακτικές που μπορούμε επιτέλους να ακολουθήσουμε!


Για καλύτερο ύπνο, κοιμήσου παραπάνω το Σαββατοκύριακο

Συμμετέχοντες που στερήθηκαν τον ύπνο για 5 ημέρες αναπλήρωσαν τις επιπτώσεις –μειωμένη εγκεφαλική λειτουργία και εγρήγορση– όταν απόλαυσαν
ένα 10ωρο ύπνο την επόμενη νύχτα, σύμφωνα με μελέτη στο Sleep. Οι ειδικοί όμως καταλήγουν πως το ιδανικό είναι να κοιμάσαι 2 επιπλέον ώρες – όχι περισσότερες.

Για καλύτερο ύπνο, άκουσε μια ιστορία

Την επόμενη φορά που θα ξυπνήσεις τη νύχτα δοκίμασε ένα audiobook, που
θα έχεις κατεβάσει στο κινητό σου.

Φόρεσε τα ακουστικά σου, σκέπασε τη συσκευή για να καλύψεις τη λάμψη και
σε 15-20 λεπτά θα πρέπει να σε έχειπάρει ο ύπνος. Αν η τηλεόραση σε
βοηθά να αποκοιμιέσαι, ρύθμισε το χρονοδιακόπτη και προγραμμάτισέ τη να σβήσει 30 λεπτά.

Για καλύτερο ύπνο, κάνε γυμναστική

Νεαροί ενήλικες που έκαναν στατικό ποδήλατο για 35 λεπτά, ολο-
κληρώνοντας την άσκηση 2 ώρες πριν τον ύπνο, αποκοιμήθηκαν πιο γρήγορα και πιο βαθιά απ’ ό,τι όταν δεν είχαν γυμναστεί, διαπιστώθηκε σε μελέτη στο Journal of Sleep Research.

`

Πολλές εφαρμογές, όπως η Zeo Sleep Manager και η Lark, καταγράφουν την ποιότητα του ύπνου σου, πόσες ώρες κοιμάσαι ελαφριά και πόσες βαθιά και τις φορές που ξυπνάς στη διάρκεια της νύχτας

ora