​Μπορεί οι περισσότεροι να πιστεύουν ότι λόγω νηστείας, τα «Κούλουμα» δεν κρύβουν θερμιδικές «βόμβες», όμως κάτι τέτοιο δεν ισχύει. Τα φαγητά της Καθαρά Δευτέρας, δεν είναι εντελώς αθώα. Η θρεπτική αξία των εδεσμάτων είναι υψηλή αλλά το ίδιο και η θερμιδική τους αξία.

Δείτε παρακάτω οδηγίες, που θα σας βοηθήσουν να απολαύσετε τα Κούλουμα, χωρίς να κάνετε σοβαρές διατροφικές ατασθαλίες:

-Ξεκινήστε το κύριο γεύμα σας με σαλάτα. Τα λαχανικά ως γνωστό, περιέχουν φυτικές ίνες που βοηθούν να επέλθει ο κορεσμός. Το τουρσί ανήκει στις σαλάτες, αλλά λόγω της αυξημένης περιεκτικότητας σε αλάτι, η κατανάλωση του πρέπει να είναι περιορισμένη.

-Φροντίστε η σαλάτα να καταλαμβάνει το μισό μέρος από το πιάτο σας.

-Γεμίστε το πιάτο σας μία φορά με τα τρόφιμα που θέλετε να γευτείτε και αποφύγετε το τσιμπολόγημα. Έτσι θα περιορίσετε την ποσότητα που θα καταναλώσετε.

-Ο ταραμάς ή ταραμοσαλάτα, παρασκευάζετε από αυγά ψαριών, ψωμί, αλάτι, λεμόνι και ελαιόλαδο. Είναι τρόφιμο με υψηλή διατροφική αξία, αλλά μην ξεχνάτε ότι είναι υψηλό και σε θερμίδες (100γρ ταραμά προσδίδουν περίπου 220 θερμίδες). Μία κουταλιά της σούπα (περίπου 100 θερμίδες) είναι ικανοποιητική και «ακίνδυνη» ποσότητα. Ιδιαίτερη προσοχή πρέπει να δώσουν άτομα με αυξημένη αρτηριακή πίεση.

-Επιλέξτε με προσοχή τα θαλασσινά. Ιδιαίτερα προσέξτε, τα οργανοληπτικά χαρακτηριστικά (οσμή και όψη) των φρέσκων θαλασσινών. Απ��φύγετε τα οστρακοειδή ελευθέρας βοσκής, ενώ στα κατεψυγμένα προϊόντα πρέπει να προσέξετε την ημερομηνία λήξης.

-Άτομα με αυξημένη χοληστερίνη, καλό είναι να επιλέξουν μαλάκια (καλαμάρι, χταπόδι, σουπιά) που περιέχουν μικρή περιεκτικότητα σε χοληστερίνη. Τα οστρακοειδή περιέχουν σχετικά μεγάλες ποσότητες χοληστερίνης και καλό είναι να καταναλωθούν σε μικρές ποσότητες ή καθόλου.

-Προσοχή στα προϊόντα κονσέρβας (πχ καλαμαράκια) καθώς περιέχουν μεγάλες ποσότητες νατρίου.

-Καταναλώστε με σύνεση τη λαγάνα. Είναι ψωμί!!!

-Επιλέξτε υγιεινούς τρόπους μαγειρέματος, αντί για τηγάνισμα. Για παράδειγμα, δοκιμάστε να ψήσετε τα κολοκυθάκια στο φούρνο πάνω στη λαδόκολλα, αντί να τα τηγανίσετε!

-Συνοδεύστε το γεύμα σας με νερό κι περιορίστε την κατανάλωση αλκοόλ.

-Το γλυκό της ημέρας δεν είναι άλλο από τον παραδοσιακό ταχινένιο χαλβά! Υψηλό σε θρεπτική αξία αλλά και σε θερμίδες! Μπορείτε να τον γευτείτε αλλά σε μικρή ποσότητα για να μην σας «φορτώσει» με θερμίδες και κιλά! Προτιμήστε την απλή μορφή του αντί με ξηρούς καρπούς ή σοκολάτα.

-Καταναλώστε φρούτα φρέσκα ή αποξηραμένα κατά τη διάρκεια της ημέρας.

-Συνδυάστε την ημέρα αυτή με μια βόλτα στην εξοχή και παιχνίδι! Το σώ��α σας θα βρίσκεται σε μια κίνηση κι άρα θα κάνει καύσεις.


Καλή Σαρακοστή σε όλους!