Τώρα που οι περισσότεροι έχουν ξεκινήσει τις καλοκαιρινές τους αποδράσεις, ένας οδηγός επιβίωσης μετά από βραδινές κραιπάλες είναι απαραίτητος. Το Science of Us του New York Magazine εξηγεί τι πρέπει και τι δεν πρέπει να κάνετε το επόμενο πρωί.
Αρχικά, μην πατήσετε «αναβολή» στο ξυπνητήρι! Όσο δελεαστικό κι αν ακούγεται, καλό είναι να κρατηθείτε. Όπως εξηγεί ο Δρ Ρούμπιν Νάιμαν, ειδικός σε θέματα ύπνου στο Πανεπιστήμιο της Αριζόνα, αυτά τα ελάχιστα επιπλέον λεπτά ύπνου δεν σας ξεκουράζουν. «Το πάτημα αναβολής είναι κακή ιδέα, αφού ο ύπνος που κάνουμε μετά το πρώτο ξύπνημα είναι κακής ποιότητας».
Μόλις σηκωθείτε φάτε πρωινό, όμως αποφύγετε τα ζαχαρούχα δημητριακά, αν δε θέλετε να καταρρεύσετε αργότερα και προτιμήστε δημητριακά ολικής αλέσεως και αυγά. Γιατί; Γιατί όπως εξηγεί ο δρ Νάιμαν «Τα σάκχαρα και γενικά τα τρόφιμα με υψηλό γλυκαιμικό δείκτη εκτοξεύουν την ενέργεια για λίγο, αλλά πέφτει απότομα αμέσως μετά. Οι πρωτεΐνες και τα υγιή λίπη είναι καλύτερα».
Όσο για τους λάτρεις του καφέ, καλό είναι να αρκεστούν σε ένα μόνο φλιτζάνι την ημέρα. Συγκεκριμένα, καλό είναι να μην ξεπερνάτε τα 400 χιλιοστόγραμμα καφέ την ημέρα. Οι περισσότεροι άνθρωποι αισθάνονται αποπροσανατολισμένοι μόλις ξυπνήσουν, αλλά αυτό περνάει, χωρίς καφέ, μετά από περίπου 20 - 30 λεπτά. Αυτό σημαίνει ότι ο καφές θα είναι πιο χρήσιμος γύρω στο μεσημέρι.