Είναι γνωστό ότι τα μπαχαρικά χρησιμοποιούνται στο φαγητό προκειμένου να το κάνουν πιο γευστικό. Αυτό όμως που δεν είναι γνωστό, είναι ότι πολλά από αυτά συμβάλλουν στο αδυνάτισμα. Γι΄ αυτό και η βρετανίδα διαιτολόγος-διατροφολόγος δρ Μαίρυλιν Γκλένβιλ, πρώην πρόεδρος του Φόρουμ Διατροφής & Υγείας της Βασιλικής Εταιρείας Ιατρικής (RSM) της Βρετανίας, συνιστά να τα προσθέτετε σε κάθε σας γεύμα.

Ποιά είναι όμως αυτά τα μπαχαρικά; Δείτε τα παρακάτω:

1.Τζίντζερ: Για τις γυναίκες καλύτερο είναι το σιβηριανό τζίντζερ διότι το κλασικό είναι πιο ισχυρό και μπορεί να προκαλέσει «φτερουγίσματα» στη καρδιά, κατά την δρα Γκλένβιλ. Το κλασικό τζίντζερ συνήθως είναι καταλληλότερο για άντρες, πρόσθεσε. Να σημμειώσουμε ότι το τζίντζερ ταιριάζει πολύ ως προσθήκη σε σούπες (π.χ. κοτόσουπα) ή/και σε smoothies.

2. Καυτερό πιπέρι: Η καψαικίνη (ή καψαϊκίνη), η δραστική ουσία που προσδίδει στις καυτερές πιπεριές και στα πιπέρια την χαρακτηριστική γεύση τους, αυξάνει τις καύσεις σωματικού λίπους. Μάλιστα, μελέτες έχουν δείξει ότι επιταχύνει τον μεταβολισμό κατά 5% και την καύση λίπους κατά 16%. Δοκιμάστε να προσθέτετε μισό κουταλάκι του γλυκού καυτερό πιπέρι ή πιπεριές τσίλι στο φαγητό που μαγειρεύετε.

3. Κανέλα: Διεγείρει τον μεταβολισμό, ενώ έχει ως πρόσθετο πλεονέκτημα ότι βελτιώνει την αντοχή στην ινσουλίνη στα άτομα με τύπου 2 διαβήτη. Ωστόσο, δεν είναι καλή ιδέα να καταναλώνει κανείς μεγάλες ποσότητες κανέλας, διότι περιέχει μία ουσία που λέγεται κουμαρίνη, η οποία ασκεί αιμολυτικές ιδιότητες, δηλαδή αραιώνει το αίμα. Γι’ αυτό τον λόγο αντενδείκνυται το συγκεκριμένο μπαχαρικό σε άτομα με διαταραχές της πηκτικότητας του αίματος και σε όσους παίρνουν αντιπηκτικά φάρμακα, τονίζει η δρ Γκλένβιλ. Ένα τέταρτο ή μισό κουταλάκι του γλυκού την ημέρα πασπαλισμένη στα κοκκινιστά φαγητά, στο γιαούρτι, σε χυλό με νιφάδες βρώμης, σε μήλα ή σε γλυκίσματα διαίτης μπορεί να σας βοηθήσει να χάνετε έως ένα κιλό το μήνα.

4. Μαύρο πιπέρι: Περιέχει μία ουσία που λέγεται πιπερίνη και ασκεί παρόμοια δράση με την καψαϊκίνη. Όταν συνδυάζεται με άλλα καυτερά μπαχαρικά, η δράση της πολλαπλασιάζεται.

5. Πικραλίδα: Τα φύλλα της περιέχουν άφθονες φυτικές ίνες που προκαλούν αίσθημα κορεσμού της πείνας και πλήθος βιταμινών και ιχνοστοιχείων. Τι πρέπει να κάνετε; Να προσθέτετε φύλλα πικραλίδας στις σαλάτες σας ή να πίνετε αφέψημα πικραλίδας μία φορά την ημέρα.

6. Σινάπι: Και αυτό περιέχει άφθονη καψαϊκίνη και έτσι διεγείρει τον μεταβολισμό και προκαλεί καύσεις λίπους.

7. Κουρκουμάς: Είναι ένα κίτρινο μπαχαρικό που παράγεται από τη ρίζα του ομώνυμου φυτού. Αποτελεί βασικό συστατικό του κάρυ στο οποίο προσδίδει το χαρακτηριστικό χρώμα του. Αν και δεν συμβάλλει στην απώλεια κιλών, εμποδίζει την συσσώρευση λίπους μετά το αδυνάτισμα - και αυτό είναι πολύ σημαντικό, δεδομένου ότι το 95% όσων χάνουν βάρος, είθισται να το ξαναπαίρνουν, κατά την δρα Γκλένβιλ. Να προσθέτετε μισό κουταλάκι του γλυκού κάρυ στα φαγητά σας.

8. Πιπερόριζα: Μπορεί να ασκεί την ίδια επίδραση με την καψαϊκίνη και έτσι να καίει λίπος. Μπορείτε να την καταναλώσετε ως αφέψημα ή να προσθέτετε μία-δύο λεπτές φέτες από τη ρίζα της στα βραστά λαχανικά ή στο ψάρι σας.

9. Κύμινο: Μελέτες έχουν δείξει ότι η προσθήκη του σε διαιτητικά πιάτα, διεγείρει την απώλεια βάρους. Στην πραγματικότητα, ένα κουταλάκι του γλυκού σκόνη κύμινο την ημέρα επί τρεις μήνες, αυξάνει κατά 1,5 κιλό την απώλεια βάρους. Δοκιμάστε το ως καρύκευμα στο φαγητό (π.χ. σε σούπες, πικάντικο ρύζι αλλά και στα σουτζουκάκια).

10. Κάρδαμο: Αν και το πράσινο κάρδαμο είναι περισσότερο γνωστό για την αντιμετώπιση πεπτικών προβλημάτων, μπορεί να συμβάλλει και στην καύση του λίπους, αφού βελτιώνει το μεταβολισμό.