Πολλές γυναίκες αναρωτιούνται αν είναι επιτρεπτό να κάνουν δίαιτα τη περίοδο του θηλασμού. Ελάχιστες είναι εκείνες που γνωρίζουν ότι οι μανούλες που θηλάζουν χρειάζονται επιπλέον περίπου 500 θερμίδες καθημερινά, ούτως ώστε να «παράγουν» επαρκή ποσότητα γάλακτος για τα νεογέννητα μωράκια τους.

Τα δύο τρίτα αυτών των θερμίδων πρέπει να προέρχονται από τα γεύματα και τα σνακ που περιέχουν και τις πέντε ομάδες τροφίμων. Οι υπόλοιπες θερμίδες προέρχονται από το βάρος που έχει αποκτηθεί κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης

Μολονότι πολλές γυναίκες πιστεύουν ότι ο θηλασμός είναι μια ευκαιρία για να χάσουν βάρος, αυτή η σκέψη δεν είναι ευσταθεί. Γιατί; Διότι στη πραγματικότητα ΔΕΝ πρέπει να κάνετε δίαιτα κατά τη διάρκεια του θηλασμού, καθώς μια στερητική διατροφή μπορεί να επηρεάσει αρνητικά τη ποσότητα αλλά και τη ποιότητα του μητρικού γάλακτος!Επίσης, το στρες, το άγχος και η κούραση ενδέχεται με τη σειρά τους να μειώσουν την παραγωγή γάλακτος.

Η λύση λοιπόν βρί��κεται στον συνδυασμό ισορροπημένης διατροφής και ηρεμίας. Φροντίστε λοιπόν, να μην αγχώνεστε, να τρώτε υγιεινά γεύματα και να πίνετε πολλά υγρά. Επιπλέον, η μέτρια σωματική δραστηριότητα, όπως το περπάτημα, είναι ωφέλιμη για σας και δεν θα επηρεάσει την ποσότητα του γάλακτος.

Extra Tip: Όσες έχετε πάρει αρκετά κιλά κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης και θηλάζετε αλλά θέλετε και να επανέλθετε στο αρχικό σας βάρος, μπορείτε να το πετύχετε, αν τρώτε υγιεινά και δεν καταναλώνετε παραπάνω ποσότητα. Για πρωτεΐνη επιλέξτε άπαχο κρέας, πουλερικά, ψάρια, φασόλια, αυγά, ανάλατους ξηρούς καρπούς και οι σπόρους. Επίσης, φροντίστε να τρώτε πολύχρωμα φρούτα και λαχανικά κι επιλέξτε ψωμί ολικής αλέσεως, καφέ ρύζι και ζυμαρικά ολικής αλέσεως πιο συχνά από ό,τι τα επεξεργασμένα δημητριακά. Τέλος, χρησιμοποιήστε υγιεινά έλαια, όπως το ελαιόλαδο, σογιέλαιο και αραβοσιτέλαιο, αλλά σε μικρές ποσότητες, δεδομένου ότι μπορεί να σας δώσουν επιπλέον θερμίδες.