​Γλουτένη ή gluten free προϊόντα; Λέμε ναι ή όχι στα superfoods; Πολλές είναι οι ερωτήσεις σχετικά με τη διατροφή που ανακύπτουν καθημερινά. Συχνά, αυτές τροφοδοτούνται από τους χιλιάδες μύθους που διαδίδονται μέσω περιοδικών και διαδικτύου. Δείτε παρακάτω μερικούς από αυτούς και ανακαλύψτε την αλήθεια που κρύβεται πίσω τους…

-Μύθος: Μια διατροφή χωρίς γλουτένη, είναι ο καλύτερος τρόπος για να χάσετε βάρος.
Η εξάλειψη της γλουτένης είναι μία από τις πιο δημοφιλείς τάσεις διατροφής του σήμερα. Ενώ τα άτομα με διαγνωσμένη κοιλιοκάκη, πρέπει να ακολουθούν μια διατροφή χωρίς γλουτένη, δεκάδες άλλοι επίσης, αποφεύγουν αυτή την πρωτεΐνη που βρίσκεται στο σιτάρι, στη σίκαλη και στο κριθάρι.
Πολλοί πιστεύουν ότι, εάν τη βγάλουν από τη δίαιτα τους , θα χάσουν κιλά και θα βελτιώσουν την αθλητική τους απόδοση. Όμως, υπάρχουν πιο υγιείς τρόποι για να χάσετε βάρος. Αυτή η διατροφική μανία μπορεί να σας οδηγήσει να χάσετε σημαντικά θρεπτικά συστατικά, όπως αυτά που βρίσκονται στα δημητριακά ολικής αλέσεως, τα οποία έχουν συνδεθεί με μειωμένο κίνδυνο για καρδιοπάθειες, παχυσαρκία και ορισμένες μορφές καρκίνου.

-Μύθος: Θα πρέπει να επικεντρωθείτε στα Superfoods για την επίτευξη της υγείας σας.
Συχνά, τα φρούτα ή τα λαχανικά δηλώνονται ως “superfoods”, με βάση τη περιεκτικότητα τους σε αντιοξειδωτικές ουσίες. Αυτό έχει σαν αποτέλ��σμα, όταν ακούτε για superfoods, να υποθέτετε ότι, πρέπει να καταναλώνετε μόνο αυτές τις τροφές. Τίποτα όμως, δεν θα μπορούσε να απέχει περισσότερο από την αλήθεια. Μελέτες δείχνουν ότι, θα πρέπει να καταναλώνετε μια μεγάλη ποικιλία τροφίμων, για να πάρετε τα μέγιστα οφέλη για την υγεία.

-Μύθος: Μόνο εκείνοι που είναι ευαίσθητοι στο αλάτι, πρέπει να το κόψουν.
Το αμερικανικό υπουργείο Υγείας επανέλαβε τη σημασία της μείωσης του νατρίου στις διατροφικές οδηγίες, γεγονός που υποδηλώνει ότι, θα πρέπει να περιοριστεί σε 2.300 χιλιοστόγραμμα (mg) ανά ημέρα, για τους υγιείς ανθρώπους, και ακόμα χαμηλότερα, στο 1.500 mg, αν είστε σε υψηλό κίνδυνο για υπέρταση. Ωστόσο, πολλοί άνθρωποι πιστεύουν ότι, ο κανόνας αυτός ισχύει μόνο για όσους είναι “ευαίσθητοι στο αλάτι.» Όμως, η αλήθεια είναι, ότι είμαστε όλοι ευαίσθητοι στο αλάτι σε κάποιο βαθμό – και η μεγάλη πλειοψηφία από εμάς είναι ευ��λωτοι στους κινδύνους μιας δίαιτας υψηλής περιεκτικότητας σε νάτριο και ενενήντα τοις εκατό από εμάς θα αναπτύξει υψηλή αρτηριακή πίεση. Άρα, η μείωση του νατρίου στη διατροφή μας είναι μια δημόσια ανάγκη για την υγεία και θα ωφελήσει όλους μας.

-Μύθος: Η ζάχαρη είναι τοξική.
Ενώ οι περισσότεροι σίγουρα τρώτε πιο πολύ ζάχαρη από ό, τι είναι υγιεινό, δεν δικαιολογεί την παράνοια ότι, η ζάχαρη είναι τοξική. Παρά το γεγονός ότι, μερικοί δυσφημούν τη ζάχαρη, ως αιτία για τα πάντα, όπως παχυσαρκία και διαβήτη τύπου 2, δεν υπάρχουν αρκετά στοιχεία από μακροχρόνιες μελέτες, για να πούμε, ότι η ζάχαρη από μόνη της προκαλεί όλες τις ασθένειες. Ωστόσο, δεν πρέπει να ξεχνάτε, ότι η κατανάλωση ζάχαρης, σε βάρος των τροφίμων που παρέχουν πολύτιμες θρεπτικές ουσίες, σίγουρα δεν είναι μια συνταγή για τη βέλτιστη υγεία.

-Μύθος: Η σόγια είναι επικίνδυνη.
Οι μύθοι για τη σόγια αφθονούν, υποστηρίζοντας ότι προκαλεί καρκίνο του μαστού. Κάποτε υπήρχε ανησυχία ότι, οι ενώσεις στη σόγια, γνωστές ως φυτοοιστρογόνα, θα μπορούσαν να προωθήσουν διάφορες μορφές καρκίνου, όπως τον καρκίνο του μαστού. Τώρα έχουμε περισσότερες μελέτες σε ανθρώπους, οι οποίες δείχνουν ότι η σόγια μπορεί να μειώσει τον κίνδυνο του καρκίνου του μαστού και δεν υπάρχει κανένα σημάδι της αύξησης του κινδύνου. Μέτρια κατανάλωση -. μια με δύο μερίδες την ημέρα – θεωρείται πλέον ασφαλής.