Έχετε πρόβλημα μνήμης; Αν ναι, τότε φροντίστε να κοιμάστε το μεσημέρι. Μια νέα μελέτη αποκαλύπτει πως 45 λεπτά ύπνου το μεσημέρι είναι αρκετά για να τονωθεί η μνήμη και η ικανότητα ανακλήσεως των νέων πληροφοριών.
Η μελέτη διεξήχθη σε 41 εθελοντές, οι οποίοι απομνημόνευσαν 90 λέξεις και 120 ζεύγη λέξεων οι οποίες ήταν άσχετες μεταξύ τους (λ.χ. γάλα και ταξί). Οι ερευνητές τούς εξέτασαν στη συνέχεια για να δουν πόσες λέξεις είχαν απομνημονεύσει και μετά είπαν στους μισούς από αυτούς να δουν ένα DVD και στους άλλους μισούς να μπουν για ύπνο. Όταν ξύπνησαν οι εθελοντές, σχεδόν μία ώρα αργότερα, οι ερευνητές τους εξέτασαν εκ νέου, διαπιστώνοντας πως όσοι είχαν κοιμηθεί θυμόντουσαν πολύ περισσότερες λέξεις απ’ ό,τι όσοι είχαν ξύπνιοι.
Οι επιδόσεις των ξεκούραστων εθελοντών ήταν ιδιαιτέρως εντυπωσιακές όσον αφορά τα ζεύγη των άσχετων λέξεων, διευκρινίζουν οι ερευνητές από το Πανεπιστήμιο Σάαρλαντ, στη Γερμανία, στην επιθεώρηση «Neurobiology of Learning and Memory».
Στην πραγματικότητα, οι επιδόσεις τους ήταν εφάμιλλες με εκείνες που είχαν πριν κοιμηθούν και πέντε φορές καλύτερες από εκείνες των συνομηλίκων τους οι οποίοι έμειναν ξύπνιοι. Οι επιστήμονες λένε ότι στη διάρκεια του ύπνου συμβαίνουν «εκρήξεις» εγκεφαλικής δραστηριότητας που αποκαλούνται άτρακτοι ύπνου, είναι εμφανείς στο ηλεκτροεγκεφαλογράφημα και παίζουν καθοριστικό ρόλο στην παγίωση των νέων πληροφοριών που μαθαίνουμε.
Πρακτικά αυτό σημαίνει πως αν κάποιος διαβάζει λ.χ. για ένα σημαντικό project ή για μαθητικές/φοιτητικές εξετάσεις, «καλό είναι να συγκεντρωθεί απόλυτα σε αυτό και όταν τελειώσει να κοιμηθεί για 45-60 λεπτά, ούτως ώστε να απομνημονεύσει καλύτερα όσα μελέτησε», συνιστά ο επικεφαλής ερευνητής δρ Άλεξ Μέκλινγκερ, καθηγητής στο Τμήμα Ψυχολογίας του Σάαρλαντ.