​Το κότζι μπέρι είναι ένα από τα πιο γνωστά superfoods, για το οποίο έχει γίνει πολύ ντόρος στις ημέρες μας.

Ωστόσο, υπάρχουν κι αρκετές ελληνικές υπερτροφές, οι οποίες εκτός από το ότι νοστιμίζουν το φαγητό μας, προσφέρουν επίσης, πολλά οφέλη για την υγεία.

Δείτε παρακάτω 5 από μας αμέτρητες ��ούπερ τροφές μας χώρας μας.

-Τα αμύγδαλα ο προάγγελος της άνοιξης. Είναι νόστιμα και πολύ θρεπτικά. Μπορούν να μειώσουν τον κίνδυνο καρδιακής προσβολής και τα επίπεδα της κακής χοληστερόλης. Επίσης, βοηθάνε στην οικοδόμηση γερών οστών και δοντιών και στη μείωση του βάρους. Μελέτες έχουν διαπιστώσει, ότι όσοι καταναλώνουν αμύγδαλα τουλάχιστον δύο φορές την εβδομάδα, έχουν 31 τοις εκατό λιγότερες πιθανότητες να πάρουν κιλά από ό, τι εκείνοι που δεν τρώνε καθόλου.

-Ακολουθεί το αυγοτάραχο Μεσολογγίου, το ελληνικό χαβιάρι γνωστό από την αρχαιότητα. Το ελληνικό αυγοτάραχο δεν έχει τίποτα να ζηλέψει από το ξένο. Είναι πλούσιο σε ωμέγα 3 λιπαρά οξέα, τα οποία μειώνουν τις φλεγμονές και βοηθούν στην αποφυγή ασθενειών, όπως καρδιακές παθήσεις και ��ρθρίτιδα. Επίσης, είναι απαραίτητα για τον εγκέφαλο, διότι βελτιώνουν τη γνωστική λειτουργία και είναι μια καλή πηγή μαγνησίου, σιδήρου και ασβεστίου. Όλα αυτά συνθέτουν ένα διατροφικό προφίλ για αυτό το τρόφιμο, που προσφέρει απίθανα οφέλη στην υγεία.

-Φυσικά δεν μπορεί να λείπει από τα ελληνικά superfoods το ελαιόλαδο, ο βασιλιάς των τροφίμων. Το ελαιόλαδο είναι το πιο σημαντικό συστατικό της μεσογειακής διατροφής και είναι γνωστό από την αρχαιότητα. Όσοι καταναλώνουν ελαιόλαδο έχουν μεγαλύτερο προσδόκιμο ζωής και χαμηλότερο κίνδυνο των καρδιακών παθήσεων, υψηλής αρτηριακής πίεσης και εγκεφαλικού επεισοδίου, σε σύγκριση με εκείνους που το αποφεύγουν. Η Ελλάδα έχει την υψηλότερη πρόσληψη ελαιολάδου ανά άτομο στον κόσμο.

Κατά τα τελευταία 50 χρόνια, έχουν υπάρξει χιλιάδες μελέτες που εξετάζουν τα οφέλη για την υγεία του ελαιολάδου. Παρακάτω είναι μερικά παραδείγματα:

1.Οι ηλικιωμένοι που χρησιμοποιούν τακτικά ελαιόλαδο για το μαγείρεμα, στη σαλάτα ή με ψωμί έχουν 41% χαμηλότερο κίνδυνο εγκεφαλικού επεισοδίου, σε σύγκριση με τους ομολόγους τους, οι οποίοι ποτέ δεν το καταναλώνουν.

2.Το ελαιόλαδο φαίνεται να έχει ένα μικρό προστατευτικό αποτέλεσμα όσον αφορά τον κίνδυνο κατάθλιψης.

3.Το ελαιόλαδο μπορεί να μειώσει τον κίνδυνο εμφάνισης καρκίνου του μαστού.

4.Το ελαιόλαδο βοηθά στη διατήρηση υγιών επιπέδων χοληστερόλης.

5.Το εξαιρετικό παρθένο ελαιόλαδο βοηθά στην πρόληψη της οξείας παγκρεατίτιδας.

6.Το ελαιόλαδο προστατεύει από την ελκώδη κολίτιδα.

-Η κάππαρη είναι ένα ακόμη ελληνικό σούπερ τρόφιμο και είναι το καλύτερο συνοδευτικό για τις σαλάτες. Η κάππαρη είναι πλούσια σε αντιοξειδωτικά και μελέτες έχουν δείξει ότι έχει αντι-βακτηριακή, αντι-καρκινογόνες, αναλγητικές και αντι-φλεγμονώδεις ιδιότητες. Επίσης, βοηθάει την καλή κυκλοφορία του αίματος και μπορεί να συμβάλει στην ανακούφιση από τους κιρσούς και τις αιμορροΐδες. Αυτή η τροφή είναι πραγματικά θαυματουργή και ας μην της δίνουμε οι περισσότεροι σημασία, γιατί φυτρώνει ανάμεσα σε πέτρες και γκρεμισμένες μάντρες.

-Και φυσικά δεν θα μπορούσε να λείπει η περίφημη Κορινθιακή σταφίδα, που θα σας γλυκάνει τον ουρανίσκο. Τα οφέλη του μαύρου χρυσού της Ελλάδας είναι πολλά και μερικά από αυτά είναι η μείωση των διάφορων μορφών καρκίνου, της φλεγμονής και των νευρολογικών ασθενειών. Η μαύρη σταφίδα είναι μια εξαιρετική πηγή αντιοξειδωτικών και βιταμινών, όπως της βιταμίνης Α, του συμπλέγματος Β της C, όλες απαραίτητες για το ανθρώπινο οργανισμό.