Είτε έχετε συχνά αϋπνίες, είτε ξυπνάτε νωρίς, ή απλά έχετε ανάγκη για χαλάρωση, η γιόγκα μπορεί να σας βοηθήσει να κοιμηθείτε ήσυχοι όλη τη νύχτα και να ξυπνήσετε ανανεωμένοι. Ακολουθήστε τις παρακάτω ασκήσεις και θα νιώθετε το πρωί άλλος άνθρωπος.

Καθώς ετοιμάζεστε για ύπνο και αφού έχετε βάλει τις πιτζάμες σας, σβήστε τα φώτα, τη τηλεόραση και τον υπολογιστή και καθίστε σταυροπόδι ��άνω στο κρεβάτι.

Στη συνέχεια κλείστε τα μάτια σας, ξεκουράστε τα χέρια σας, μείνετε εδώ για λεπτά και απλά αναπνεύστε βαθιά. Δεν χρειάζεται να κάνετε μια έντονη περισυλλογή, αλλά μόνο ένα μικρό διάλειμμα, επιτρέποντας στον εαυτό σας να μην κάνει τίποτα και μόνο να αναπνέει.

Στη συνέχεια, εκπνεύστε καθώς στρίβετε τον κορμό σας προς τα αριστερά και μείνετε εκεί για μερικές βαθιές αναπνοές. Εκπνεύστε καθώς θα επιστρέψετε προς τα εμπρός. Και ύστερα κάντε το ίδιο και από την δεξιά πλευρά.

Ενώ είστε ακόμα σταυροπόδι, στρέψτε απαλά το σώμα σας προς τα εμπρός, μέχρι να φθάσουν τα χέρια σας στο κρεβάτι και μείνετε εδώ για μερικές βαθιές ανάσες, νιώθοντας το τέντωμα στα ισχία και στην πλάτη σας. Σιγά-σιγά αρχίστε να επεκτείνετε τα πόδια σας μπροστά, κρατώντας τα γόνατα ελαφρώς λυγισμένα, ώστε να κρατήσετε την πλάτη σας επίπεδη. Ο απώτερος στόχος αυτή της στάσης είναι η ήπια χαλάρωση.

Ύστερα ξαπλώστε και ξεκουράστε το κεφάλι σας στο μαξιλάρι. Αγκαλιάστε το ένα γόνατο στο στήθος σας, τρίβοντας το πιο κοντά σε εσάς. Μείνετε εδώ για μερικές βαθιές αναπνοές. Αυτό επιμηκύνει το τεντωμένο πόδι σας και χαλαρώνει το ισχίο σας. Αλλάξτε πόδια και επαναλάβετε. Αγκαλιάστε και τα δύο γόνατα στο στήθος σας και ρολάρετε απαλά δεξιά και αριστερά.

Στο τέλος, χαλαρώστε στο κρεβάτι ανάσκελα και αποκοιμηθείτε. Το πρωί θα διαπιστώσετε, ότι έχετε απολαύσει έναν ξεκούραστο βραδινό ύπνο και ότι έχετε ξυπνήσει αναν��ωμένοι.