​Ένα ημερολόγιο τροφίμων είναι πραγματικά ένα χρήσιμο εργαλείο για πολλούς και όχι μόνο για εκείνους που κάνουν δίαιτα. Μπορείτε να γράφετε σε ένα σημειωματάριο, όπως ακριβώς θα κάνατε με μια λίστα για τις υποχρεώσεις σας. Μπορείτε επίσης, να βρείτε και μερικές δημιουργικές ιδέες για το ημερολόγιό σας στο διαδίκτυο και να το κάνετε διασκεδαστικό, ώστε να σας εμπνέει.

Ποιος ο λόγος να κρατήσετε ένα ημερολόγιο διατροφής;

Ένας από τους καλύτερους λόγους, είναι ότι σας δείχνει τι καταναλώνετε κάθε μέρα, και σας επιτρέπει να είστε πιο ενήμεροι για το πώς και πότε τρώτε. Αυτό μπορεί να σας αποκαλύψει πολλά σχετικά με τις διατροφικές σας συνήθειες, τις ομάδες τροφίμων που προτιμάτε και τους λόγους για τους οποίους καταφεύγετε στο φαγητό, όπως αν είστε αγχωμένοι, αν βαριέστε ή αν πεινάτε πραγματικά.

Ένας άλλος καλό λόγος για να κρατάτε ένα ημερολόγιο τροφίμων, είναι ότι σας βοηθάει να καταλάβετε το σώμα σας. Αν για παράδειγμα δείτε, ότι τρώτε σοκολάτα κάθε μέρα στις 18:00 το απόγευμα, θα μπορούσε να είναι ένα σημάδι, ότι καταναλώνετε αυτό το τρόφιμο είτε από συνήθεια, είτε επειδή έχετε άγχος. Εάν όμως, τρώτε ως επί το πλείστον λαχανικά και καλά λιπαρά, αυτό θα μπορούσε να σας δείξει, ότι έχετε μια ισορροπημένη διατροφή.

Αν δεν μπορείτε να κάνετε εύκολα υγιεινές επιλογές, ένα ημερολόγιο τροφίμων θα σας φανεί χρήσιμο. Γράφοντας τι τρώτε κάθε μέρα, μπορεί να σας βοηθήσει να κάνετε τις διατροφικές αλλαγές και να βελτιώσετε τις συνήθειες σας. Επίσης, θα συμβάλει να κατανοήσετε για παράδειγμα, ότι ο λόγος που λιμοκτονείτε μέχρι το μεσημεριανό, είναι επειδή δεν τρώτε καλό πρωινό ή τα ενδιάμεσα σνακ.

Δεν είναι βέβαια αναγκαίο να υπολογίζετε τις θερμίδες που παίρνετε όλη την μέρα, αλλά για πολλούς αυτό βοηθάει στην απώλεια κιλών. Άρα, γράφοντας σε ένα ημερολόγιο πόσες θερμίδες λαμβάνετε, μπορεί να βοηθήσει στην πρόοδο της δίαιτας. Ή, αν δεν τρώτε αρκετές θερμίδες, μπορεί επίσης, να είναι ένας τρόπος για να δείτε, ότι θα πρέπει να προσθέσετε περισσότερες στη διατροφή σας.