Τρέμεις και μόνο στην ιδέα των χριστουγεννιάτικων «πειρασμών» ή αποφεύγεις όλες τις λιχουδιές για να μην χαλάσεις την σιλουέτα σου; Το star.gr σου παρουσιάζει 12 tips για να γευτείς τις γιορτές χωρίς θερμίδες και ενοχές!

Σύμφωνα με την διατροφολόγο κα. Μαρίνα Παπάζογλου στην οποία απευθυνθήκαμε, υπάρχουν «έξυπνα» κόλπα που σου επιτρέπουν και το φαγητό να χαρείς και το βάρος σου να διατηρήσεις.

ΤΑ 12 TIPS EINAI:

1. Πάρε πιάτο μικρής διαμέτρου, που θα περιορίσει τις πιθανότητες να βάλεις μεγάλη ποσότητα φαγητού που δεν χρειάζεσαι!

2. Πριν από κάθε άλλο φαγητό βάλε στο πιάτο σου σαλάτα: αφενός, θα ελαττώσει τον διαθέσιμο χώρο για τα υπόλοιπα, αφετέρου, θα σου περιορίσει την όρεξη.

3. Λίγο πριν το φαγητό πιες νερό: θα σου δώσει την αίσθηση του κορεσμού και θα φας λιγότερο! Επίσης, μην πίνεις πολύ νερό κατά την διάρκεια του γεύματος ή μετά, γιατί αραιώνονται τα πεπτικά υγρά και δυσχεραίνεται η διαδικασία της πέψης.

4. Επίλεξε τα λιγότερα λιπαρά από τα κρεατικά που βρίσκονται στο τραπέζι: κοτόπουλο ή γαλοπούλα αντί για μοσχάρι και μοσχάρι αντί για αρνί ή χοιρινό.

5. Αφαίρεσε όλο το ορατό λίπος από το κρέας. Μάλιστα, αν εσύ φτιάχνεις το φαγητό και το αφαιρέσεις πριν το μαγείρεμα, θα γλιτώσεις 50 θερμίδες ανά μερίδα!

6. Απέφυγε τις σάλτσες και τα κοκκινιστά, μην προσθέτεις extra σάλτσες ή σως και αποφεύγεις τις σαλάτες με πολλά λιπαρά όπως π.χ. η ρώσικη.

7. Συνόδευσε το κυρίως γεύμα σου με όσο το δυνατόν λιγότερους υδατάνθρακες, δηλαδή ψωμί, ρύζι, πατάτες, πίτες.

8. Προτίμησε ψητές αντί για τηγανιτές πατάτες. Αν τις φτιάξεις εσ��, κόψ’ τες σε μεγάλα κομμάτια γιατί έτσι απορροφούν λιγότερο λίπος!

9. Απέφυγε τα κίτρινα τυριά ή φάε τις light εκδοχές τους! Βάλε στο πιάτο σου cottage cheese ή διάφορα τοπικά τυροκομικά, όπως ανάλατο ανθότυρο, μυζήθρα,κατσικίσιο τυρί ή κατίκι Δομοκού.

10. «Ναι» στο αλκοόλ, αλλά με μέτρο: προτίμησε 1 - 2 ποτήρια κρασί , αντί για οινοπνευματώδη ποτά! Αν θες να αποφύγεις την υπερβολική κατανάλωση αλκοόλ, πιες συγχρόνως νερό.

11. Συμπλήρωσε το γιορτινό γεύμα αποφεύγοντας τα λιπαρά γλυκά και επιλέγοντας π.χ. φρέσκα ή αποξηραμένα φρούτα ή/και σταφίδες και γλυκά του κουταλιού. Να θυμάσαι ότι το μελομακάρονο έχει λιγότερες θερμίδες από τον κουραμπιέ, ενώ είναι και πλουσιότερο σε θρεπιτκή αξία.

12. Αφού φας, «εξαφάνισε» το πιάτο από μπροστά σου: έτσι, θα αποφύγεις το επιπλέον τσιμπολόγημα, που το μόνο που προσθέτει είναι θερμίδες.

Extra tip: ΜΗΝ καθίσεις στο γιορτινό τραπέζι νηστικός/ή! Είτε διοργανώνεις το ρεβεγιόν, είτε είσαι καλεσμένος/η σε τραπέζι, «τσίμπησε» κάτι, όπως ένα κουλούρι Θεσσαλονίκης, ένα μήλο και ένα ποτήρι γάλα.