Ταλαιπωρήστε από συχνούς πονοκεφάλους; Αν ναι, τότε ίσως θα πρέπει να σκεφτείτε σοβαρά το ενδεχόμενο να μειώσετε τη ποσότητα του αλατιού που καταναλώνετε, διότι μία νέα μελέτη αποκαλύπτει ότι αυτό μπορεί να τους μειώσει κατά το ένα τρίτο.

Η μείωση θα πρέπει να είναι μεγάλη - στα 3 γραμμάρια ημερησίως από τα πάνω από 10 γραμμάρια που κατά μέσον όρο καταναλώνουμε στην Ελλάδα. Τρία γραμμάρια αντιστοιχούν σε περίπου μισό κουταλάκι του γλυκού αλάτι ή στην ποσότητά του που περιέχεται σε ένα μεγάλο μπέργκερ και μία μεγάλη μερίδα τηγανητές πατάτες.

Οι ερευνητές εκτιμούν ότι η μείωση του άλατος προστατεύει από τον πονοκέφαλο, επειδή ελαττώνει την αρτηριακή πίεση, ακόμα και σε ανθρώπους που δεν αντιμετωπίζουν πρόβλημα υπέρτασης.

Τα νέα ευρήματα προέρχονται από μελέτη με 390 εθελοντές, άλλοι εκ των οποίων ακολουθούσαν μία υγιεινή, μεσογειακού τύπου διατροφή και άλλοι την κλασική δυτικού τύπου διατροφή.

Στο πρώτο στάδιο της μελέτης, οι εθελοντές έτρωγαν επί 30 ημέρες το φαγητό τους με άφθονο αλάτι (σχεδόν 9 γραμμάρια την ημέρα), όπως είθισται να κάνουν οι κάτοικοι της Δύσης.

Αργότερα, μείωσαν το αλάτι στα 6 γραμμάρια την ημέρα (είναι η μέγιστη ημερήσια συνιστώμενη ποσότητα) για το ίδιο χρονικό διάστημα.

Στο τέλος, το περιόρισαν στα 3 γραμμάρια ημερησίως για έναν ακόμα μήνα.

Όπως γράφουν οι ερευνητές στην επιθεώρηση «BMJ Open», η μετάβαση από τα 9 στα 3 γραμμάρια αλάτι την ημέρα είχε ως αποτέλεσμα να μειωθούν κατά 31% οι πονοκέφαλοι των εθελοντών.

«Η μειωμένη πρόσληψη άλατος συσχετίσθηκε με σημαντικά χαμηλότερο κίνδυνο εκδηλώσεως κεφαλαλγίας, ενώ ο τύπος της διατροφής δεν φάνηκε να επηρεάζει τον κίνδυνο αυτό», δήλωσε ο επικεφαλής ερευνητής δρ Λώρενς Τζ. Άπελ,καθηγητής στην Σχολή Δημοσίας Υγείας Bloomberg του Πανεπιστημίου Τζωνς Χόπκινς. Μάλιστα, τόνισε ότι η μειωμένη πρόσληψη άλατος αποτελεί έναν νέο τρόπο για την πρόληψη των πονοκεφάλων.