​Μια συχνή ερώτηση που έχουν οι περισσότερες γυναίκες που ξεκινούν μια ισορροπημένη διατροφή είναι η εξής: «Η σαλάτα τελικά παχαίνει»;

Κανονικά θα απαντούσαμε ότι όχι, δεν παχαίνει! Μπορείτε να τρώτε άφοβα! Ωστόσο, η πλειοψηφία των γυναικών κάνει κάποια λάθη που μπορεί να την καταστήσουν λιγότερο υγιεινή και ταυτόχρονα παχυντική. Ρίξτε μια ματιά παρακάτω…

1. Λίγη ή πολύ πρωτεΐνη: Υπάρχουν άνθρωποι που βάζουν πολλά λαχανικά στις σαλάτες τους και καθόλου πρωτεΐνη, ενώ είναι άλλοι γεμίζουν το πιάτο τους με πρωτεΐνη (κοτόπουλο, τυρί και αυγά σε μία σαλάτα) και ξεχνούν να βάζουν λαχανικά.

Η πρωτεΐνη είναι σημαντικό να υπάρχει σε κάθε σαλάτα για πολλούς λόγους (αυξάνει τον μεταβολισμό και προσφέρει υγιή μαλλιά, δέρμα και κύτταρα).

Ωστόσο, η παραπανίσια πρωτεΐνη μπορεί να μη σας βοηθήσει να χάσετε βάρος ή ακόμα χειρότερα να οδηγήσει σε πρόσθετα κιλά. Με λίγα λόγια το σώμα σας απαιτεί μία συγκεκριμένη ποσότητα πρωτεΐνης για να βρίσκεται σε μία ισορροπία. Αν πάρει μεγαλύτερη ποσότητα από όση χρειάζεται δεν έχει άλλη επιλογή από το να στείλει αυτή που δεν χρειάζεται στα κύτταρα που αποθηκεύουν λίπος.

Το ιδανικό είναι να βάζετε στη σαλάτα σας μισό φλιτζάνι πρωτεΐνη (όπως είναι οι φακές, τα φασόλια ή το κρέας και τα θαλασσινά) ή μισό φλιτζάνι cottage cheese, 1 αυγό καλά βρασμένο και τρία ασπράδια.

2. Μικρή ποικιλία λαχανικών: Η βάση κάθε σαλάτας είναι τα λαχανικά. Αν, όμως, βάζετε στη σαλάτα σας συγκεκριμένα λαχανικά χάνετε τα θρεπτικά συστατικά των άλλων που δεν χρησιμοποιείτε. Κάθε λαχανικό περιέχει διαφορετικών ειδών αντιοξειδωτικά και θρεπτικά συστατικά πράγμα που σημαίνει πως καλό είναι να τα συνδυάζετε.

Προτιμήστε δύο φλιτζάνια λαχανικά διαφορετικών χρωμάτων (λίγο μαρούλι ή λίγο σπανάκι, ντομάτα, πορτοκαλί πιπεριά, λευκό κρεμμύδι, μωβ λάχανο και ότι άλλο θέλετε εσείς).

3. Λίγα ή πολλά λιπαρά: Όπως η πρωτεΐνη έτσι και τα λιπαρά χρειάζεται να βρίσκονται σε μία λογική ποσότητα στη σαλάτα σας. Τα λιπαρά είναι πολύ σημαντικά για τον εγκέφαλο, τις ορμόνες και το καλό της επιδερμίδας σας.

Τα καλά λιπαρά μειώνουν τις φλεγμονές, βοηθούν στο να νιώθετε χορτάτες και στο να απορροφάει καλύτερα ο οργανισμός σας τα αντιοξειδωτικά των υπολοίπων τροφών. Σε σχετική έρευνα έχει αποδειχτεί ότι οι άνθρωποι που τρώνε σαλάτες χωρίς λιπαρά δεν απορροφούν καθόλου τα αντιοξειδωτικά της σαλάτας. Το μόνο που πρέπει να προσέξετε με τα λιπαρά είναι οι ποσότητες που θα καταναλώσετε. Φερθείτε σοφά για να μην το παρακάνετε.

4. Καθόλου άμυλο: Αν δεν βάζετε καθόλου άμυλο στις σαλάτες σας μπορεί να καταλήξετε να κάψετε όλη την πρωτεΐνη που φάγατε σαν καύσιμο με αποτέλεσμα να μην μπορείτε να την χρησιμοποιήσετε για την «επισκευή» του οργανισμού σας και την ανανέωσή του.

Για την τέλεια ισορροπία συμπεριλάβετε μία μικρή ποσότητα αμύλου (όπως είναι το κινόα, το καλαμπόκι ή η γλυκοπατάτα που είναι κατά γενική ομολογία ο καλύτερος υδατάνθρακας).

5. Πολύ λίγα μπαχαρικά: Όταν δεν σας αρέσει η σαλάτα σας αυτό που φταίει είναι πως τρώτε σκέτο κρέας με λαχανικά και ελαιόλαδο χωρίς καθόλου μπαχαρικά. Ευτυχώς υπάρχουν πολλοί τρόποι να δώσετε περισσότερη γεύση στις σαλάτες σας (χωρίς να γεμίσετε περιττές θερμίδες) ενώ υπάρχουν και μπαχαρικά που δίνουν ώθηση στον μεταβολισμό σας.