Τα σύκα μπορεί να μην αποτελούν τα πρώτα καλοκαιρινά φρούτα που σας έρχονται στο μυαλό αλλά τα οφέλη τους δεν συγκρίνονται με κανένα άλλο.

Στην διάρκεια της χρονιάς συνήθως τα απολαμβάνουμε αποξηραμένα στο τέλος του καλοκαιριού όμως και ιδιαίτερα τώρα τον Αύγουστο έχουμε την ευκαιρία να τα δοκιμάσουμε και φρέσκα. Η διατροφική του αξία είναι η ίδια και στις δύο περιπτώσεις.

Αυτά είναι τα πολλαπλά οφέλη που έχουν τα σύκα:

1. Αποτελούν μια πολύ καλή πηγή φυτικών ινών, που συμβάλλουν στην καλή λειτουργία του εντέρου και βοηθούν στην αντιμετώπιση προβλημάτων δυσκοιλιότητας.

2. Είναι πλούσια σε κάλιο, το οποίο βοηθά στη ρύθμιση της αρτηριακής πίεσης ενώ περιέχουν και μέταλλα όπως ασβέστιο, μαγνήσιο και σίδηρο.

3. Περιέχουν επίσης αντιοξειδωτικές ουσίες. Ειδικότερα, τα σύκα με πιο έντονη κόκκινη σάρκα έχουν υψηλή περιεκτικότητα σε πολυφανόλες.

4. Σε ότι αφορά τις θερμίδες, 2 μέτρια σύκα (περίπου 100 γραμμάρια το καθένα) αποδίδουν γύρω στις 75 θερμίδες.

5. Επιπλέον, επειδή τα σύκα έχουν υψηλή περιεκτικότητα σε σάκχαρα σε σχέση με άλλα φρούτα, θα ήταν καλό να καταναλώνονται με προσοχή από άτομα με σακχαρώδη διαβήτη.

6. Τέλος, πρέπει να καταναλώνονται με μέτρο και από άτομα που αντιμετωπίζουν διαταραχές του γαστρεντερικού συστήματος όπως σύνδρομο ευερέθιστου εντέρου ή κολίτιδα. Αυτό εξηγείται από το γεγονός ότι τα σποράκια που περιέχονται στον καρπό μπορεί να προκαλέσουν ενοχλήσεις.