Η πίεση, το στρες και η έλλειψη βιταμινών, εξαντλούν τον οργανισμό και δημιουργούν ενίοτε αφόρητο πονοκέφαλο. Αν υποφέρετε και εσείς από αυτόν, δείτε με ποιους τρόπους μπορείτε να τον καταπολεμήσετε:

1. Προσέχετε τη διατροφή σας: Σε συνέχεια της καταγραφής των πονοκεφάλων, προσέχετε τη διατροφή σας πριν από κάθε επεισόδιο, καθώς δεν είναι σπάνιο να ευθύνεται μια τροφή για την κατάσταση. Αν διαπιστώσετε μόνοι σας μια τροφή που ίσως ευθύνεται για τους πόνους, δοκιμάστε να την περιορίσετε και δείτε πως θα αντιδράσει το σώμα σας στα νέα δεδομένα και ίσως τελικά η λύση να ήταν τόσο απλή.

2. Λάβετε αρκετό μαγνήσιο: Το μαγνήσιο χαλαρώνει τα αιμοφόρα αγγεία και μειώνει τις πιθανότητες εμφάνισης πονοκεφάλου. Προσπαθήστε λοιπόν, να εντάξετε στη διατροφή σας πηγές μαγνησίου, όπως είναι τα προϊόντα ολικής άλεσης, τα πράσινα φυλλώδη λαχανικά και οι ξηροί καρποί. Βεβαιωθείτε όμως πρώτα ότι δεν σας προκαλούν τον πονοκέφαλο οι ξηροί καρποί, αφού είναι συνήθεις ύποπτοι.

3. Τρώτε με τακτικότητα: Όσο σημαντική είναι η σωστή και υγιεινή διατροφή τόσο σημαντική είναι και κανονικότητά της κατά τη διάρκεια της ημέρας. Ο εγκέφαλος για να δουλέψει χρειάζεται οξυγόνο και ζάχαρη, που τη λαμβάνει από τις τροφές που καταναλώνουμε. Τη στιγμή που τελειώνει η ζάχαρη, πρέπει να τον τροφοδοτήσουμε ξανά, γι’ αυτό αν λοιπόν, ξυπνάτε με πρωινούς πονοκεφάλους, δοκιμάστε να φάτε ένα φρούτο πριν πέσετε για ύπνο, ώστε να καλυφθούν οι ανάγκες του εγκεφάλου σας σε ζάχαρη γ��α μεγαλύτερο χρονικό διάστημα και ίσως έτσι υποχωρήσουν τα συμπτώματα.

4. Περιορίστε την καφεΐνη, το αλκοόλ και το τσιγάρο: Η καφεΐνη είναι συχνός ένοχος για τον πονοκέφαλο που βασανίζει πολλούς και όταν δε, γίνεται καθημερινή συνήθεια καταφέρνει να χειροτερεύσει τον πόνο. Στην ίδια κατηγορία εμπίπτει και το αλκοόλ, ειδικότερα το κόκκινο κρασί, και το κάπνισμα, ακόμα και το παθητικό.

5. Ρυθμίστε τον ύπνο σας: Δοκιμάστε να τηρήσετε ένα πρόγραμμα ύπνου και να κοιμάστε και ξυπνάτε την ίδια ώρα κάθε μέρα. Μπορεί στην αρχή να δυσκολευτείτε, αφού οι περισσότεροι υποτιμούμε τις ωφέλειες του καλού ύπνου, αλλά μην ξεχνάτε ότι ο ύπνος σχετίζεται άμεσα με το νευρικό σας σύστημα, οπότε θα νιώσετε αμέσως τη διαφο��ά.

6. Γυμναστείτε τακτικά: Να θυμάστε πως μισή ώρα αεροβικής άσκησης, όπως είναι το έντονο περπάτημα, τρεις φορές την εβδομάδα, ενεργοποιεί την παραγωγή των ενδορφινών του εγκεφάλου, που θεωρούνται τα φυσικά παυσίπονα του οργανισμού. Αν μάλιστα, μπορείτε να κάνετε καθημερινή την άσκηση, ακόμα καλύτερα και περισσότερα τα θετικά αποτελέσματα.

7. Διαχειριστείτε το άγχος σας: Όποιος τρόπος και να είναι αυτός, βρείτε τον και εφαρμόστε τον ώστε να αποσυμφορήσετε τον οργανισμό σας από το στρες που του προκαλεί τον πονοκέφαλο. Είτε αυτός είναι να περπατήσετε, είτε να διαβάσετε ένα βιβλίο, δώστε λίγο χρόνο και «χώρο» στον εαυτό σας να ξεπεράσει το πρόβλημα.

8. Βάζετε κρύες κομπρέσες: Το κρύο της κομπρέσας έχει την αίσθηση τοπικού αναισθητικού και βοηθάει στην ανακούφιση από τον πονοκέφαλο. Φυσικά, δεν χρειάζεται να έχετε ειδική κομπρέσα, αφού ένα σακούλι με κατεψυγμένο αρακά, τυλιγμένο σε μια πετσέτα θα κάνει μια χαρά τη δουλειά του.