​Μία βραδιά ύπνου που διαρκεί λιγότερο από 6 ώρες μειώνει την ταχύτητα που ο εγκέφαλός σου επεξεργάζεται πληροφορίες.

Ο «φτωχός» ύπνος εμποδίζει τη διαδρομή μέσα στο κεφάλι σου που επιτρέπει στις πληροφορίες να ταξιδεύουν από μία περιοχή του μυαλού σου σε μία άλλη. Σαν αποτέλεσμα η μνήμη σου, που παίρνει αποφάσεις και λύνει προβλήματα δυσκολεύεται να λειτουργήσει φυσιολογικά όπως πρέπει.

Έρευνα ενός Πανεπιστημίου της Καλιφόρνια, συνδέει επίσης το λίγο ύπνο της μίας βραδιάς με το λιγότερο αποτελεσματικό φιλτράρισμα του εγκεφάλου σου που σημαίνει πως ο εγκέφαλός σου δυσκολεύεται να «φιλτράρει» τις εισερχόμενες πληροφορίες. Επίσης, υπάρχουν κάποια στοιχεία που συνδέουν έναν κακό ύπνο με την κατάθλιψη πράγμα που μπορεί να εξηγεί το λόγο που νιώθεις λίγο πεσμένη μετά από ένα μεγάλο ξενύχτι.

Συνακόλουθα, λόγω έλλειψης ύπνου ενδέχεται να αντιμετωπίσεις σοβαρές ορμονικές διαταραχές. Η λειτουργία του σώματός σου που έχει σχέση με το αίσθημα της πείνας κάνουν ένα άλμα της τάξης του 15%. Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα να παίρνεις βάρος όταν ξενυχτάς.

Επίσης, έρευνα έδειξε ότι πολλές βραδιές λίγου ύπνου μειώνουν τα επίπεδα της ενέργειας στον οργανισμό σου. Ο εγκέφαλός σου δυσκολεύεται να χρησιμοποιεί τις πληροφορίες που παίρνει. Τέλος, μπορεί να έχεις πρόβλημα στην οδήγηση καθώς μειώνονται τα αντανακλαστικά σου.

Εύκολα λοιπόν συνάγεται το συμπέρασμα, ότι ο ύπνος είναι απαραίτητος για τη σωστή λειτουργία του εγκεφάλου αλλά και του σώματος. Για αυτό λοιπόν… κοιμηθείτε-κάνει καλό!