Διανύουμε την εποχή της εικόνας και της ευκολίας. Επόμενο είναι λοιπόν το βιβλίο να περνά σε δεύτερη μοίρα από τη πλειοψηφία του κόσμου που λησμονεί την αξία του. Παρακάτω λοιπόν θα σας υπενθυμίσουμε τους 5 βασικότερους λόγους για τους οποίους πρέπει οπωσδήποτε να διαβάζετε βιβλία…

1. Το διάβασμα μπορεί να σε χαλαρώσει: Έρευνα που έγινε το 2009 στο Πανεπιστήμιο του Sussex έδειξε ότι το διάβασμα ήταν ο πιο αποτελεσματικός τρόπος για την καταπολέμηση του άγχους, νικώντας άλλες συνήθειες όπως είναι το να ακούς μουσική, να απολαμβάνεις μία κούπα τσάι ή να κάνεις μία βόλτα. Και μάλιστα αξίζει να σημειωθεί πως πήρε στους συμμετέχοντες μόλις 6 λεπτά για να ηρεμήσουν από τη στιγμή που ξεκίνησαν το διάβασμα.

2. Μπορεί να ακονίσει τον εγκέφαλό σου: Αν διαβάζεις μία ολόκληρη ζωή αυτό μπορεί να κρατήσει σε φόρμα τον εγκέφαλο σου ακόμα και όταν φτάσεις σε πολύ μεγάλη ηλικία σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα. Η έρευνα, η οποία μελέτησε 294 άτομα που πέθαναν περίπου σε ηλικία 89 ετών, κατέληξε στο συμπέρασμα ότι όσοι από αυτούς έκαναν πνευματικές δραστηριότητες, όπως είναι το διάβασμα, παρουσίασαν λιγότερη εξασθένιση μνήμης από τους υπόλοιπους.

3. Μπορεί να αποτρέψει τη Νόσο Αλτσχάιμερ: Σύμφωνα με έρευνα του 2001 οι ενήλικες που ασχολούνται με χόμπι που ακονίζουν το μυαλό, όπως είναι τα πάζλ ή το διάβασμα βιβλίων, είναι λιγότερο πιθανό να αποκτήσουν Αλτσχάιμερ.

4. Μπορεί να βοηθήσει στον καλύτερο ύπνο: Οι ειδικοί του ύπνου λένε πως είναι πολύ σημαντικό να αναπτύξεις μία συγκεκριμένη χαλαρή ρουτίνα πριν πέσεις για ύπνο για να ηρεμείς το μυαλό σου και να προετοιμάζεις το σώμα σου για αυτό που θα ακολουθήσει. Το διάβασμα είναι ένας τέλειος τρόπος για να το πετύχεις αυτό. Φρόντισε βέβαια να χαμηλώσεις και τα φώτα έτσι ώστε να διαβάζεις σε ένα πιο ρομαντικό περιβάλλον που θα σε προετοιμάσει και για τον ύπνο.

5. Τα βιβλία αυτοβοήθειας μπορεί να σε ��ποτρέψουν από το να πάθεις κατάθλιψη: Τα βιβλία αυτοβοήθειας μπορεί όντως να σε βοηθήσουν. Μία έρευνα που έγινε πρόσφατα έδειξε ότι όσοι διάβαζαν τέτοια βιβλία συνδέονταν με χαμηλότερα ποσοστά κατάθλιψης έπειτα από ένα χρόνο συγκριτικά με αυτούς που έκαναν απλή θεραπεία. Επίσης τα βιβλία αυτά μπορεί να κάνουν καλό ακόμα και σε περιπτώσεις πολύ έντονης κατάθλιψης. Σύμφωνα με ανάλυση που έγινε στο Πανεπιστήμιο του Μάντσεστερ όσοι πάσχουν από έντονη κατάθλιψη μπορούν να βοηθηθούν και από βιβλία αυτοβοήθειας αλλά και από διαδραστικές ιστοσελίδες.