Πολλές είναι οι απόψεις που κατά καιρούς διατυπώνονται σχετικά με την επιβάρυνση ή μη του αλκοόλ στο σωματικό μας βάρος.

Το γεγονός ότι το αλκοόλ ή ακόμη καλύτερα η αιθυλική αλκοόλη (αιθανόλη), δεν αποθηκεύεται στο σώμα μας, όπως μπορεί να συμβεί με τις άλλες τρεις θερμιδογόνες θρεπτικές ουσίες (πρωτεΐνες, υδατάνθρακες, λίπη), οδήγησε μερικούς στο συμπέρασμα ότι οι θερμίδες που αποδίδει το αλκοόλ δεν «μετράνε» και συνεπώς το αλκοόλ δεν παχαίνει!!

Την παραδοχή αυτή ήρθαν όμως να ανατρέψουν μεταβολικές έρευνες που στηρίχτηκαν στην έμμεση θερμιδομετρία, δείχνοντας ότι ο ανθρώπινος οργανισμός έχει στο έπακρο την ικανότητα να χρησιμοποιεί την ενέργεια που αποδίδει η αιθανόλη.

Οι ίδιες έρευνες δείχνουν επίσης πως η πρόσθεση αιθανόλης σε ένα διαιτολόγιο, έχει σαν συνέπεια τη μείωση της οξείδωσης του λίπους, ενώ η οξείδωση των πρωτεϊνών κ��ι των υδατανθράκων επηρεάζεται ανεπαίσθητα.

Ερευνητές συστήνουν σε όσους θέλουν να αδυνατίσουν ότι η ημερήσια κατανάλωση του αλκοόλ πρέπει να μειωθεί σε λιγότερο από 1 μερίδα. (Σημειώνουμε εδώ ότι 1 μερίδα αλκοόλ ισοδυναμεί με ένα κουτάκι μπίρας (330 ml) ή με ένα γεμάτο ποτήρι κρασιού (120 ml) ή με 50 ml ποτό υψηλής περιεκτικότητας σε αλκοόλ (π.χ. βότκα, ουίσκι).