​Πολλοί πιστεύουν ότι για να τρέξει κανείς 42 χιλιόμετρα και 195 μέτρα σε μια μέρα και σε περίπου 4 ώρες σημαίνει ότι η υγεία του αθλητή βρίσκεται σε υψηλό επίπεδο.

Μελέτες έδειξαν ότι για κάθε πέντε λεπτά τρεξίματος, ανά περίπου 1600 μέτρα μαραθωνίου απαιτείται μια 15-πλασια αύξηση στην παραγωγή ενέργειας σε διάστημα πάνω από 2 ώρες. Ακόμη δρομείς που τερματίζουν στις τέσσερις ώρες και πέρα διατηρούν μια 10-πλάσια αύξηση στο μεταβολισμό τους.

Τέτοιες εκτεταμένες ενεργειακές απαιτήσεις απαιτούν με τη σειρά τους από την καρδιοαναπνευστική λειτουργία, το ενδοκρινικό και το νευρομυϊκό σύστημα να λειτουργούν σε ένα αυξημένο επίπεδο για ένα ασυνήθιστο χρονικό διάστημα. Είναι αρκετά προφανές ότι το τρέξιμο επηρεάζει την καρδιά αλλά γνωρίζετε ότι μπορεί επίσης να αυξήσει το μέγεθος της καρδιάς;

Το μέγεθος της καρδιάς σύμφωνα με το healthtimes.gr, μπορεί να διευρυνθεί όταν ένας αθλητής έχει εμπλακεί σε σκληρή σωματική άσκηση.

Το σώμα αντισταθμίζει την αυξημένη ποσότητα αίματος που χρειάζεται για να αντλήσει σε όλο το σώμα με την αύξηση του μεγέθους του οργάνου, όπου προέρχεται.

Η διευρυμένη καρδιά μπορεί να οδηγήσει σε αρρυθμία ή καρδιακή αρρυθμία, η οποία μπορεί με τη σειρά της να οδηγήσει σε καρδιακή ανεπάρκεια.

Η διάγνωση αυτής της κατάστασης είναι δύσκολη, όπως είναι επίσης δύσκολο να εκτιμηθεί εάν η διευρυμένη καρδιά ενός αθλητή και τα παχύτερα τοιχώματά της προκαλούνται από την άσκηση ή είναι σημά��ι κληρονομικής ασθένειας.

Μια άλλη σπάνια άλλα δυνητικά θανατηφόρος ασθένεια είναι η υπονατριαιμία. Αυτό συμβαίνει όταν οι αθλητές πίνουν πάρα πολύ νερό κατά τη διάρκεια του αγώνα.

Το σώμα χάνει ποσότητες νατρίου όταν ιδρώνει και πίνοντας πολύ νερό μειώνει τα επίπεδα του νατρίου ακόμα περισσότερα γιατί απελευθερώνεται μέσω της ούρησης.