Η εγκυμοσύνη είναι ίσως η πλέον επιθυμητή κατάσταση για μία γυναίκα και κατά την διάρκεια της – από την αρχή έως το τέλος αυτής – συντελούνται σημαντικές φυσιολογικές αλλαγές που αφορούν πολλά από τα λειτουργικά συστήματα του οργανισμού.

Ο τόσο πολύτιμος και απαραίτητος για τη ζωή στον πλανήτη μας, ήλιος, έχει λίγες ευεργετικές επιδράσεις και πολλές και δυνητικά επικίνδυνες ανεπιθύμητες ενέργειες.

Η αποπνικτική ζεστή, ιδιαίτερα στις μεγάλες πόλεις είναι συνήθως ενοχλητική για τις έγκυες γυναίκες. Η εγκυμοσύνη σας κάνει να νιώθετε τις υψηλές θερμοκρασίες περισσότερο και μπορεί να προκαλέσει χαμηλή αρτηριακή πίεση, κούραση και πρήξιμο στα πόδια.

Εάν αλλάξετε μερικές από τις συνήθειες σας μπορείτε να αποφύγετε εύκολα αυτά τα προβλήματα και να εκμεταλλευτείτε τα οφέλη του καλοκαιριού. Κατά την φάση που παρουσιάζεται η εφίδρωση και η αίσθηση ζέστης, θα πρέπει να αυξήσετε την λήψη υγρών και να κάνετε άφθονα ντους.

1. Διαλέξτε άνετα και δροσερά ρούχα, (ευρύχωρα λινά, βαμβακερές μπλούζες και άνετα παντελόνια).
2. Αποφεύγετε επίσης να φοράτε κλειστά παπούτσια ή λεπτά τακούνια γιατί διατρέχετε τον κίνδυνο να πρηστούν τα πόδια σας. Μπορείτε εναλλακτικά, να φορέσετε σανδάλια που δεν είναι πάρα πολύ ψηλά, αλλά βοηθούν το αίμα να κυκλοφορεί καλύτερα. Θα αισθάνεστε περισσότερο ξεκούραστες το βράδυ.
3. Προστατευθείτε από τον ήλιο για να μην σας πέσει η πίεση. Φορέστε καπέλο και γυαλιά ηλίου, εάν δεν μπορείτε να μείνετε στη σκιά (που θα ήταν το προτιμότερο).
4. Αποφύγετε το τεχνητό μαύρισμα με λάμπες, με την πρόφαση ότι δεν μπορείτε να πάτε διακοπές
5. Το βράδυ συχνά τα πόδια σας και οι αστράγαλοι μπορεί να είναι κουρασμένοι και πρησμένοι. Δοκιμάστε τη θεραπεία της γιαγιάς που είναι πολύ αποτελεσματική. Διαλύστε σε μια λεκάνη με ζεστό νερό ένα κουτάλι της σούπας μαγειρικό αλάτι και ενυδατώστε τα πόδια σας για τουλάχιστον δέκα λεπτά. Η κούραση και η διόγκωση θα εξαφανιστούν. Προσπαθήστε να κρατήσετε τα πόδια σας ψηλά, όσο το δυνατόν περισσότερο, όχι μόνο το βράδυ στο σπίτι και στο κρεβάτι (με το κλασικό μαξιλάρι κάτω από τους αστραγάλους), αλλά και στην εργασία σας. Εάν στη ��ουλειά σας στέκεστε τις περισσότερες ώρες της ημέρας, κάντε συχνά διαλείμματα για να ξεκουράζετε τα πόδια σας και να επανέρχεται η σωστή κυκλοφορία. Το πρωί και το βράδυ, εφαρμόστε μια συγκεκριμένη κρέμα για τα πόδια και τις πατούσες που είναι ειδική για εγκύους. Η συγκεκριμένη κρέμα θα πρέπει να περιέχει αντιοξειδωτικούς παράγοντες που προστατεύουν τα τριχοειδή αγγεία και αποτρέπουν τη διόγκωση. Ρωτήστε το γυναικολόγο σας για περισσότερες συμβουλές.
6. Πηγαίνετε βόλτα με τα πόδια για να κρατηθείτε σε φόρμα, πριν από τις 11 το πρωί και ξαναβγείτε μετά από τις 6 το απόγευμα. Επιλέξτε σκιερούς δρόμους με τη λιγότερη κίνηση.
7. Περιορίστε την έκθεσή σας στον ήλιο, το πολύ στα 30 λεπτά
8. Όσον αφορά στα ταξίδια, είτε πάτε με τρένο, αυτοκίνητο ή πλοίο δεν υπάρχει κανένα πρόβλημα, υπό τον όρο ότι δεν βρίσκεστε σε υπερβολικά κρύο κλιματισμό (οι μέλλουσες μαμάδες κρυώνουν ευκολότερα) και περπατάτε κατά μήκος των διαδρόμων ή κάνετε μερικές πρόσθετες στάσεις εάν ταξιδεύετε με το αυτοκίνητο. 7. Περισσότερη προσοχή χρειάζεται στα ταξίδια με το αεροπλάνο. Συζητήστε πρώτα με τον γυναικολόγο σας και ακόμα κι αν σας δίνει την έγκριση του, καλό θα είναι να μην κάθεστε για περισσότερες από μια ώρες χωρίς να σηκωθείτε καθόλου από το κάθισμά σας. Τα πόδια και οι αστράγαλοί σας θα πρηστούν και θα σας πονάνε και έτσι θα δυσκολεύεστε στο περπάτημα. Προσπαθήστε να κάνετε μικρές βόλτες πάνω-κάτω στο διάδρομο, να πάτε τουαλέτα αρκετές φορές και όταν κάθεστε κρατήστε τα πόδια σας ανοιχτά μπροστά σας, γυρίζοντας τους αστραγάλους σας και κουνώντας τα πάνω-κάτω. Μόλις φτάσετε θα αισθάνεστε πολύ καλύτερα.

Ζαχαρούλα Μανωλίδου