Πόσες φορές έχει συμβεί να θέλουμε να κοιμηθούμε και να μη μπορούμε ενώ νιώθουμε πολύ κουρασμένοι; Παρά την πλήρη εξάντληση του σώματος αρκετές φορές είναι αδύνατο να μπορέσουμε να χαλαρώσουμε και να μας πάρει ο ύπνος.
Το άγχος, η έλλειψη σωστής διατροφής και η έλλειψη φροντίδας του σώματος μπορεί να επηρεάσ��υν όλες τις συνήθειες, ακόμα και τον ύπνο, ειδικά όταν το σώμα είναι υπερβολικά κουρασμένο.

Μια περίοδος μεγάλου άγχους στη δουλειά ή σε προσωπικό επίπεδο καταναλώνει πολλή ενέργεια από το σώμα και το μυαλό. Το στρες, η υπερβολική κόπωση και οι ψυχολογικοί παράγοντες επηρεάζουν εκτός από τη συμπεριφορά και τον ύπνο.

Η πείνα, η δίψα, η έλλειψη καλής και υγιεινής διατροφής ή μη ενυδάτωση μπορεί να είναι αρκετά για να σας κρατήσουν ξύπνιο. Αρχικά βεβαιωθείτε ότι έχετε ένα υγιές γεύμα τουλάχιστον κατά τη διάρκεια της ημέρας και πιείτε άφθονο νερό.

Πολλοί άνθρωποι, κατά τη διάρκεια της ημέρας καταναλώνουν καφέδες ή ροφήματα για να μπορέσουν να παραμείνουν ξύπνιοι και να αποδώσουν στις απαιτήσεις της καθημερινότητας. Η συνήθεια αυτή μπορεί να οδηγήσει στην απώλεια του ύπνου τη νύχτα και την επόμενη μέρα το άτομο να είναι αναγκασμένο να καταφύγει πάλι σε καφέδες για να ανταπεξέλθει. Αυτό οδηγεί σε ένα φαύλο κύκλο. Ο καφές θα πρέπει να καταναλώνεται νωρίς το απόγευμα και τα ροφήματα πρέπει να είναι μικρής περιεκτικότητας σε ζάχαρη.

Η γυμν��στική ενδείκνυται για τη χαλάρωση του σώματος. Λίγο περπάτημα το βράδυ σε χαλαρούς ρυθμούς είναι ικανό να χαλαρώσει το σώμα. Η υπερβολική γυμναστική σε έντονους ρυθμούς καθώς και η αερόβια θα έχουν τα αντίθετα αποτελέσματα και καλό θα είναι να αποφεύγονται όταν κάποιος αντιμετωπίζει πρόβλημα ύπνου.

Για να μπορέσετε να χαλαρώσετε δε θα πρέπει να πιέζετε τον εαυτό σας. Δώστε λίγο χρόνο για χαλάρωση πριν τον ύπνο και επικεντρωθείτε σε αυ��ό. Το διάβασμα ενός αγαπημένου βιβλίου, ένα χλιαρό μπάνιο καθώς και ο διαλογισμός (γιόγκα κ.ά.) μπορούν να βοηθήσουν. Ο χώρος της κρεβατοκάμαρας πρέπει να είναι τακτοποιημένος και να προσφέρει ηρεμία. Επίσης, η κατανάλωση γαλακτοκομικών προϊόντων όπως το γάλα μπορούν να φέρουν υπνηλία.

Carrie Otis