Επιμέλεια: Βαγγέλης Θεοδώρου

Με τον πανικό της… ζυγαριάς ζουν πολλές γυναίκες αυτή την περίοδο, καθώς το «πώς θα βγω στην παραλία» είναι ο μόνιμος εφιάλτης του Κ��λοκαιριού. Το star.gr απευθύνθηκε στην διαιτολόγο Μαρίνα Παπάζογλου και σου αποκαλύπτει όσα πρέπει να ξέρεις για μια ισορροπημένη διατροφή!

Όπως επισημαίνει η κα. Παπάζογλου, οι λεγόμενες δίαιτες – αστραπή για να φορέσεις γρήγορα το μπικίνι σου κρύβουν παγίδες. Είναι δίαιτες συνήθως ολιγοθερμικές, που δεν συμπεριλαμβάνουν όλες τις ομάδες τροφών και δεν εξασφαλίζουν τα απαραίτητα θρεπτικά συστατικά στον οργανισμό, προκαλώντας έντονα συναισθήματα πείνας και εξάντλησης.

Η λύση;
Ισορροπημένη διατροφή!

Τι λάθη κάνεις και πώς να τα αλλάξεις

1. Φεύγεις νηστική το πρωί από το σπίτι!

Φάε πάντα ένα καλό πρωινό, ακόμα και τις μέρες που ξυπνάς πιο αργά απ’ ότι συνήθως.

Το πρωινό σου μπορεί να περιλαμβάνει:
- 1 ποτήρι γάλα ή 1 γιαούρτι
- ψωμί ή δημητριακά
- 1φρούτο εποχής ή το χυμό του

2. Τρως όποτε μπορείς ή… το θυμηθείς!

Ο «χρυσός» κανόνας είναι να τρως πολλές φορές μέσα στην ημέρα, αποφεύγοντας τα βαριά γεύματα.

Περιόρισε τα τηγανητά, τις σάλτσες και το πολύ λάδι, ενώ φρόντισε να καταναλώνεις τρόφιμα από όλες τις ομάδες.

3. Δεν πίνεις αρκετό νερό!

Η δίψα αποτελεί «καμπανάκι» αφυδάτωσης. Μάλιστα, τους καλοκαιρινούς μήνες, η αφυδάτωση είναι συχνό φαινόμενο, ιδίως όταν «αράζεις» στην παραλία. Όταν η αφυδάτωση ξεπεράσει το 1% του σωματικού βάρους, νιώθουμε δυσφορία, κούραση και δίψα, ενώ, όταν «αγγίζει» το 6,5% του σωματικού σου βάρους, αισθάνεσαι ζάλη και πονοκέφαλο, αλλά και πιο «βαριές» καταστάσεις, όπως αναπνευστικά προβλήματα.

Στα υγρά που επιβάλλεται να καταναλώνεις ΔΕΝ συμπεριλαμβάνονται τα αναψυκτικά τύπου κόλα που περιέχουν μεγάλες ποσότητες ζάχαρης καθώς επίσης τα αλκοολούχα και καφεϊνούχα ποτά, καθώς και αφεψήματα που είναι διουρητικά.

4. Δεν καταναλώνεις φρούτα και λαχανικά!

Η κατανάλωση φρούτων και λαχανικών, που είναι ιδιαίτερα πλούσια σε νερό (περίπου το 85 - 95% του βάρους) και των χυμών τους, επιβάλλεται ακόμα περισσότερο το Καλοκαίρι.

Τα φρούτα και τα χορταρικά είναι πηγές βιταμινών, μετάλλων και ιχνοστοιχείων αλλά και φυτικών ινών (κυτταρίνη), αποτελώντας έτσι, την δεύτερη βασική ομάδα τροφίμων. Δεν περιέχουν πρωτεΐνες και λιπαρά, αλλά αρκετούς υδατάνθρακες, ενώ είναι ό,τι πρέπει για δεκατιανό!

5. Αποφεύγεις εντελώς την σοκολάτα!

Η αδυναμία στη σοκολάτα δεν είναι κακό… Οι ισχυρισμοί πως η σοκολάτα είναι βλαβερή, αφορούν κυρίως στις σοκολάτες μαζικής παραγωγής που περιέχουν μεγάλες ποσότητες ζάχαρης και φυτικού ή/ και ζωικού λίπους.

Αφέσου, λοιπόν, στη γλύκα μιας σοκολάτας υψηλής ποιότητας, που δεν θα περιέχει έξτρα λίπος παρά μόνο γνήσιο κακάο, πράγμα που εξασφαλίζει μικρότερη περιεκτικότητα σε ζάχαρη.

Όπως επισημαίνει η διαιτολόγος, οι δίατες - αστραπή ή μια διατροφή με... στερήσεις για να βγεις κορμάρα στην παραλία έχουν βλαβερές συνέπειες: τα πρώτα κιλά που χάνονται είναι κυρίως νερό και ανόργανα στοιχεία, πράγμα που σημαίνει ότι χάνονται σημαντικές ποσότητες από χρήσιμα για τον οργανισμό μέταλλα και ηλεκτρολύτες, ο οργανισμός αποθηκεύει ευκολότερα το λίπος που μπορεί να χάθηκε προηγουμένως και μπορεί να οδηγηθείς σε παθολογικές καταστάσεις συμπεριφοράς προς το φαγητό, όπως η νευρογενής βουλιμία και η ανορεξία.