​H Βέρα Παπαγγελοπούλου και η Εύα Επιτροπάκη, φίλες καρδιακές εδώ και πολλά χρόνια, τόλμησαν να κάνουν το όνειρό τους πραγματικότητα στην «καρδιά» της κρίσης, πριν τρία χρόνια! Δημιούργησαν την δική τους επιχείρηση… το jamjar! Πρόκειται για το πρώτο και μεγαλύτερο online marketplace αφιερωμένο στους χειροποίητους θησαυρούς των πιο ταλαντούχων Ελλήνων δημιουργών στην Ελλάδα!

Το star.gr τις συνάντησε και τις ρώτησε για το μυστικό της επιτυχίας τους, τις δυσκολίες που αντιμετώπισαν αλλά και για το τι συμβουλεύουν νέα παιδιά που επιθυμούν να δημιουργήσουν κάτι δικό τους αλλά διστάζουν λόγω της οικονομικής αστάθειας στη χώρα μας.

evavera.jpg
​H Βέρα Παπαγγελοπούλου (δεξιά) και η Εύα Επιτροπάκη (αριστερά)


-Κορίτσια τι ακριβώς κάνετε στο jamjar;

Βέρα: Συγκεντρώνουμε σε ένα σημείο την crème de le crème του ελληνικού χειροποίητου, δίνοντας τη δυνατότητα σε ανθρώπους που δραστηριοποιούνται στο συγκεκριμένο τομέα να κερδίσουν από το ταλέντο τους. Kάθε δημιουργός μπορεί να κάνει την αίτησή του και εφόσον εγκριθεί από την ομάδα μας, να ανοίξει το κατάστημά του, αναπτύσσοντας το πελατολόγιό του και προωθώντας το brand name του. Παράλληλα μπορεί να απολαμβάνει την λογιστική κάλυψη, καθώς και τις υπόλοιπες παροχές του jamjar.

Εύα: Από την άλλη φροντίζουμε να παρέχουμε στον επισκέπτη του jamjar μία άρτια αγοραστική εμπειρία, παρουσιάζοντάς του τις πιο ξεχωριστές δημιουργίες, αλλά και παρέχοντάς του την ασφάλεια της κεντρικής διαχείρισης του jamjar, τόσο όσον αφορά στις πληρωμές, στη μεταφορά της παραγγελίας του, αλλά και στις τυχόν επιστροφές.

-Αλήθεια πώς ξεκίνησε σαν ιδέα το να φτιάξετε ένα online marketplace χειροποίητων δημιουργιών;

Βέρα: Ένα επίμονο και ενθουσιώδες τηλεφώνημα από την Εύα να συναντηθούμε γιατί ��ίχε μία ιδέα και ένα σύντομο ποτό μαζί μου, ήταν αρκετά για να αποφασίσουμε να στήσουμε το jamjar. Αφορμή ήταν η άνθιση του χειροποίητου χώρου, αλλά και το κενό που εντοπίσαμε ότι υπήρχε στο να προωθήσουν εμπορικά οι χειροτέχνες τη δουλειά τους ευρέως και σε ηλεκτρονικό περιβάλλον. Από την επόμενη μέρα κιόλας, ξεχυθήκαμε, βρήκαμε και συναντήσαμε πολύ κόσμο, ψάξαμε, διαβάσαμε, τρέξαμε και να ‘μαστε!

xzcxzc.jpg

-Εκτός από εσάς τις δύο, ποιοι άλλοι κρύβονται πίσω από το jamjar;

Εύα: Η ομάδα του jamjar πλέον απαρτίζεται από 4 άτομα, αλλά έχουμε την τύχη με τη συμμετοχή του Skroutz.gr ως βασικό μέτοχο της εταιρίας μας να αξιοπούμε μεταξύ άλλων ανθρώπινους πόρους του. Έτσι στην πραγματικότητα η ομάδα, είναι πολύ μεγαλύτερη.
Βέρα: Μην ξεχνάμε, επίσης, ότι πλέον συνεργαζόμαστε με 250 δημιουργούς από όλη την Ελλάδα, με την πλειοψηφία των οποίων είμαστε σε πολύ συχνή επαφή, μοιραζόμαστε τους ίδιους στόχους και τους θεωρούμε πλέον μέλη μιας πολύ μεγάλης οικογένειας.

full_20161031172000_472a07fa.jpeg

-Ποιοι ήταν οι φόβοι σας πριν προχωρήσετε από την σύλληψη της ιδέας στην υλοποίησή της;

Εύα: Η ισχύουσα οικονομική κατάσταση, καθ��ς ξεκινήσαμε στην καρδιά της κρίσης, όπως επίσης και οι συνθήκες για την ελληνική επιχειρηματικότητα ήταν για εμάς ένα αντικίνητρο. Τελικά μάθαμε να αντιμετωπίζουμε την κρίση ως ευκαιρία και τη δυσκαμψία ή τα εμπόδια του κράτους, απλά τα συνηθίζουμε και προχωράμε.

full_20161015144614_50dba098.jpeg

-Τι δυσκολίες αντιμετωπίσατε; Υπήρξαν στιγμές που σκεφτήκατε να το βάλετε κάτω;

Βέρα: Αντιμετωπίσαμε και εξακολουθούμε να αντιμετωπίζουμε δυσκολίες που οφείλονται στο ιδιότυπο επιχειρηματικό μας μοντέλο, αλλά και τα συνήθη προβλήματα των Ελλήνων επιχειρηματιών. Επίσης, καθώς ιδρύσαμε την επιχείρηση οι δυο μας και με ίδια κεφάλαια, αντιμετωπίσαμε δυσκολία στην ανεύρεση χρηματοδότησης, ώστε να μπορέσουμε να αναπτύξουμε περαιτέρω το jamjar.

-Πόσα καταστήματα και τι είδους χειροποίητες δημιουργίες φιλοξενεί το jamjar;

Bέρα: Η πλατφόρμα μας ανανεώνεται καθημερινά με νέα καταστήματα και πολύ εμπνευσμένα προϊόντα. Αυτή τη στιγμή, απαριθμούμε 250 jamjarstores και πάνω από 7.500 χιλιάδες δημιουργίες από 9 διαφορετικές κατηγορίες: κοσμήματα, αξεσουάρ, παπούτσια, ρούχα, παιδικά, είδη σπιτιού, γάμου, βάπτισης και εποχιακά.

full_20160926214910_28263900.jpeg

-Σε τι τιμές κυμαίνονται τα προϊόντα που βρίσκει κάποιος στο jamjar;

Βέρα: Στο jamjar ένας επισκέπτης μπορεί να βρει χειροποίητα προϊόντα επιλέγοντας μεταξύ μίας πλούσιας ποικιλίας. Από καρτ – ποστάλ, μπρελόκ και μικροαντικείμενα, μέχρι υπερμεγέθη καλλιτεχνικά έργα ή σετ βάπτισης. Συνεπώς, αντίστοιχη και πάντα σε συνάρτηση με πολυπληθείς παράγοντες, όπως το είδος, τα υλικά και ο χρόνος παραγωγής, είναι και η γκάμα που θα συναντήσει στις τιμές των δημιουργών μας. Αυτή τη στιγμή η φθηνότερη δημιουργία που παρουσιάζεται στην πλατφόρμα μας είναι μόλις 1€. Το μόνο σίγουρο, είναι ότι το jamjar απευθύνεται σε κάθε πορτοφόλι.

full_20161018211315_f34e81c8.jpeg

-Και πώς τα βγάζετε πέρα; Από πού αντλείτε έσοδα;

Εύα: Εδώ και έναν περίπου χρόνο, στο jamjar.gr στρατηγικός επενδυτής και βασικός μέτοχος είναι το Skroutz.gr, η μεγαλύτερη και δημοφιλέστερη μηχανή αναζήτησης και σύγκρισης προϊόντων και τιμών. Παράλληλα, η εταιρία μας έχει έσοδα πρωτίστως παρακρατώντας ένα ποσοστό της τάξης 10% και 12% από τις πωλήσεις συνεργαζόμενων επιχειρήσεων ή ιδιωτών δημιουργών και δευτερευόντως από την ετήσια συνδρομή συμμετοχής και την εσωτερική διαφήμιση.

full_20160531154049_50714e65.jpeg

-Με ποια κριτήρια επιλέγετε τους δημιουργούς τους οποίους φιλοξενείτε;

Βέρα: Θέλουμε να συγκεντρώσουμε δημιουργίες πραγματικά άξιες λόγου: ξεχωριστές, που δεν τις βρίσκει κανείς εύκολα. Αντικείμενα, σχέδια και υλικά που κάνουν τη διαφορά. Συνεπώς, η ομάδα μας αξιολογεί τις αιτήσεις βάσει κριτηρίων, όπως η πρωτοτυπία, τόσο του σχεδίου όσο και των υλικών, η προσεγμένη αισθητική, η μοναδικότητα και η σωστή παρουσίαση. Πάντα τονίζουμε ότι τα κριτήρια μας είναι καθαρά εμπορικά και όχι καλλιτεχνικά, αφού βασικός μας στόχος είναι αφενός οι πελάτες του jamjar να βρίσκουν εύκολα και γρήγορα ό,τι αναζητούν και αφετέρ��υ, οι δημιουργοί μας να είναι ευχαριστημένοι με μία αποδοτική μεταξύ μας συνεργασία.

full_20161026160138_76555483.png

-Ποιος είναι ο στόχος του jamjar;

Εύα: Στόχος είναι να συστήσουμε ξανά στο κοινό το ελληνικό χειροποίητο προϊόν προσφέροντας μια ανεπανάληπτη αγοραστική εμπειρία στους επισκέπτες και τους πελάτες τους. Θέλουμε στο μέλλον το jamjar.gr να γίνει ένα one stop shop με μία μεγάλη και ολοκληρωμένη γκάμα προϊόντων. Να εκφράζει τη σύγχρονη ελληνική δημιουργικότητα και να απαρτίζεται από ταλαντούχους ανθρώπους από όλη τη χώρα που επέλεξαν το jamjar γιατί ξέρουν ότι εκεί θα κάνουν απερίσπαστοι αυτό που αγαπούν περισσότερο: να δημιουργούν.

-Τι συμβουλεύετε τους νέους ανθρώπους που έχουν καινοτόμες ιδέες πάνω στο επιχειρείν αλλά φοβούνται ή απογοητεύονται;

Βέρα: Ότι πρώτα από όλα πρέπει να ξεκινήσουν συνειδητοποιώντας το εξής αξίωμα: πολλές φορές θα απογοητευτούν. Τα πράγματα κατά πάσα πιθανότητα δεν θα πηγαίνουν πάντα όπως τα έχουν ονειρευτεί ή σχεδιάσει, αλλά πάντα θα πρέπει να παίρνουν μαθήματα από αυτά που έχουν ήδη καταφέρει και αισιοδοξία γι’ αυτά που έχουν οραματιστεί.

Εύα: ... και να μη δέχονται ποτέ «όχι» για απάντηση. Να μην εγκαταλείπουν!

-Ποιο το μότο σ��ς;

Eύα: When there is a will, there is a way!
Bέρα: she believed she could, so she did!

*H oμάδα του jamjar ετοιμάζει πυρετωδώς το επόμενο Christmas bazaar που πρόκειται να διοργανωθεί στην αίθουσα του μετρό ΣΥΝΤΑΓΜΑ στις 24, 25 και 26 Νοεμβρίου και να δώσει την ευκαιρία στους επισκέπτες του να γνωρίσουν τους συνεργάτες του jamjar και να δουν τις εκπληκτικές τους δημιουργίες από κοντά.

Συνέντευξη: Μαρία Κυπραίου
Email: mkipreou@star.gr