Βόλτα στο σούπερ μάρκετ για να... διασκεδάσει κάνει 1 στους 5 καταναλωτές.
Ειδικότερα, από την ανάλυση των στοιχείων της έρευνας του ΙΕΛΚΑ (Ινστιτούτο Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών) προκύπτει ότι το 22% των πελατών των σούπερ μάρκετ τα επισκέπτεται για διασκέδαση!
Φυσικά η μεγάλη πλειοψηφία, ήτοι το 71%, τα επισκέπτεται για τις εβδομαδιαίες αγορές και προμήθειες του νοικοκυριού.
Αναλυτικά οι λόγοι της επίσκεψης - σύμφωνα με την έρευνα - είναι:
• οι εβδομαδιαίες αγορές (71%)
• η έλλειψη συγκεκριμένου προϊόντος (43%)
• μία συγκεκριμένη προσφορά (40%)
• για βόλτα, διασκέδαση και ψυχαγωγία (22%)
• για το φαγητό της ημέρας (19%)
• για την αγορά έτοιμου φαγητού (7%).
Το σουπερμάρκετ θεωρείται με διαφορά το σημείο πώλησης που εμπιστεύεται περισσότερο ο καταναλωτής, με το 73% του κοινού να το προτιμά σε σχέση με τα άλλα σημεία πώλησης.
Όσον αφορά τη συχνότητα με την οποία ο καταναλωτής πηγαίνει σε σημεία πώλησης τροφίμων, τα αρτοπωλεία και οι φούρνοι ανταγωνίζονται ευθέως τα σούπερ μάρκετ, αφού οι περισσότεροι καταναλωτές τα επισκέπτονται 3 φορές την εβδομάδα κατά μέσο όρο.
Ειδικότερα, η πλειοψηφία των Ελλήνων καταναλωτών πηγαίνει 3 φορές την εβδομάδα στο σούπερ μάρκετ και άλλες τόσες στον φούρνο. Αντίθετα, στη λαϊκή αγορά πηγαίνει ένας στους δύο, μία φορά την εβδομάδα, ενώ στο κρεοπωλείο η μεγάλη πλειοψηφία πηγαίνει από 1 έως 3 φορές την εβδομάδες.
Στην ετήσια κατανομή των επισκέψεων, το σούπερ μάρκετ έχει ποσοστό 36%, ο φούρνος 34%, το κρεοπωλείο/ιχθυοπωλείο/οπωροπωλείο 16% και η λαϊκή αγορά 14%.
Αυτό, σύμφωνα με την έρευνα, δείχνει πως ο καταναλωτής είναι ιδιαίτερα κινητικός ανάμεσα σε διαφορετικά κανάλια, αγοράζοντας συγκεκριμένα προϊόντα από διαφορετικά σημεία πώλησης και επιλέγοντας σε σημαντικό βαθμό εξειδικευμένους πωλητές για συγκεκριμένες ομάδες προϊόντων.