Sarantaporo.gr ή αλλιώς η παρέα που «δικτύωσε» 15 χωριά και έδωσε «σήμα» σε e-φάρμες

Start up δίνει προς υιοθεσία ρίζες ελιάς με αντάλλαγμα λάδι πρώτης ποιότητας

Με καινοτόμες ιδέες παλεύουν πλέον πολλοί νέοι στη χώρα μας την ανεργία και την οικονομική κρίση. Δημιουργούν έξυπνες start up εταιρίες και σαρώνουν όπως θα βλέπετε στο ρεπορτάζ της Μαρίας Παππά.

Η ομάδα sarantaporo.gr έχει δικτυώσει δεκαπέντε χωριά στην επαρχία της Ελασσόνας δίνοντας ελεύθερη πρόσβαση στο διαδίκτυο. Πως ξεκίνησε η ιδέα;

«Ξεκινώντας τη δραστηριότητά μας συνειδητοποιήσαμε πως εντοπίσαμε πως υπήρχε ένα πρόβλημα στο χωριό μας αλλά και στα υπόλοιπα χωριά της περιοχής μας. Δεν υπήρχε πρόσβαση στο διαδίκτυο» εξηγεί ο ιδρυτής, Γιώργος Κλεισιάρης.

H ομάδα έχει αντλήσει 90.000 ευρώ από ευρωπαϊκούς πόρους τα τελευταία 7 χρόνια. Δικτυώνοντας σπίτι – χωριό έχουν αναπτύξει μια κοινής χρήσης τηλεπικοινωνιακή  υποδομή. Στην κοινότητα τους υπάρχουν ακόμα και φάρμες που με άλλον τρόπο δεν θα είχαν πρόσβαση ούτε στο ίντερνετ ούτε καν στο τηλέφωνο.

«Εμείς μπορούμε να λύσουμε το πρόβλημα των τηλεπικοινωνιακών υποδομών κάνοντας τους μέτοχους, βάζοντας δηλαδή κάποιο κόμβο στη φάρμα τους» προσθέτει ο ιδρυτής.

Στην ουσία αυτό που κάνουν οι χρήστες του διαδίκτυο στην επαρχία της Ελασσόνας είναι να υιοθετούν ένα κόμβο με 60 ευρώ το χρόνο και να γίνονται μέλη της κοινότητας.

Αντίστοιχη ιδέα διαμοιρασμού είχε η Ιωάννα Κανελλοπούλου που δίνει προς υιοθεσία της ελιές του παππού της.

«Είναι όντως ένα πρόγραμμα υιοθεσίας ελιάς. Δηλαδή δίνουμε τη δυνατότητα σε οποιονδήποτε άνθρωπο πάνω στον πλανήτη γη να υιοθετήσει μια ελιά, να αναλάβει ουσιαστικά τη φροντίδα αυτής της ελιάς και εμείς ως αντάλλαγμα του στέλνουμε το λάδι που παράγει η ελιά του» εξηγεί η Ιωάννα Κανελλοπούλου.

Στόχος της Ιωάννας είναι κυρίως η αγορά του εξωτερικού. Το κόστος για υιοθεσία ελιάς ανέρχεται στα 200 ευρώ το χρόνο ενώ για την ποιότητα του ελαιόλαδου που παράγει βραβεύτηκε φέτος στον διεθνή διαγωνισμό της Νέας Υόρκης με το χρυσό βραβείο μεταξύ 910 συμμετεχόντων.

«Στο εξωτερικό υπάρχει πάρα πολλά κινήματα φαγητού, food movements. Υπάρχουν και αυτοί οι άνθρωποι που ονομάζονται foodies οι οποίοι ενδιαφέρονται πάρα πολύ για το φαγητό που βάζουν στο τραπέζι τους σε αυτούς τους ανθρώπους λοιπόν απευθυνόμαστε» καταλήγει η ίδια. 

Follow us:

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Back to Top