Ριζικά αναμένεται να αλλάξουν τα Τέλη Κυκλοφορίας το 2018.

Σύμφωνα με πληροφορίες, θα είναι δύο ταχυτήτων και θα λαμβάνεται υπόψη ο κυβισμός του κινητήρα αλλά και οι εκπομπές CO2 και η παλαιότητα.

Μάλιστα οι μεγάλες αλλαγές έρχονται στα αυτοκίνητα με 1η Άδεια Κυκλοφορίας μετά την 1η Ιανουαρίου 2007 ή το 2008 στα οποία το κόστος των ετήσιων Τελών θα υπολογίζεται συνδυαστικά από τον κυβισμό του κινητήρα αλλά και τις εκπομπές CO2.

«Οδηγός» για τον τρόπο υπολογισμού των Τελών Κυκλοφορίας στα οχήματα 10ετίας ή 11ετίας θα αποτελέσει το πορτογαλικό μοντέλο που φαίνεται να είναι επικρατέστερο καθώς συνδυάζει τον κυβισμό με τις εκπομπές CO2 με ειδικούς συντελεστές τα αποτελέσματα των οποίων στο τέλος αθροίζονται και βγάζουν τον... λογαριασμό για κάθε ένα αυτοκίνητο ξεχωριστά!

Το πορτογαλικό μοντέλο αναμένεται να επηρεάσει πάνω από 1,1 εκατ. ιδιοκτήτες αυτοκινήτων οι οποίοι θα δουν τα τελικά ποσά των ετήσιων Τελών Κυκλοφορίας να αυξάνονται ή να μειώνονται ανάλογα με τον κυβισμό και τις εκπομπές CO2.

Το πορτογαλικό μοντέλο

Στην Πορτογαλία τα Τέλη Κυκλοφορίας σε οχήματα με 1η Άδεια Κυκλοφορίας μετά την 1η/1/2007 ξεκινούν από τα 87,03 ευρώ για οχήματα με κινητήρες κάτω των 1.250 κ.εκ. τα οποία εκπέμπουν κάτω από 120 γρ. CO2.

Στη συνέχεια έχουμε τα οχήματα με κινητήρες από 1.251 έως και 1750 κ.εκ. για τα οποία οι κάτοχοί τους χρεώνονται με 57,23 ευρώ για τον κυβισμό ενώ αν εκπέμπουν CO2 από 121 γρ. Έως και 180 γρ. Τότε οι κάτοχοί τους πληρώνουν 87,68 ευρώ. Δηλαδή το σύνολο των ετήσιων Τελών Κυκλοφορίας για την συγκεκριμένη κατηγορία αυτοκινήτων ανέρχεται σε 144,91 ευρώ.

Η αμέσως επόμενη κατηγορία αφορά ΙΧ με κινητήρες από 1.751 έως και 2.500 κ.εκ. και αν εκπέμπουν από 181 έως και 250 γρ. CO2 τότε οι κάτοχοί τους πληρώνουν για ετήσια Τέλη Κυκλοφορίας 304,77 ευρώ.

Τέλος το πορτογαλικό οικονομικό επιτελείο έχει ακόμη μία κατηγορία οχημάτων με κινητήρες από 2.501 κ.εκ. και άνω, τα οποία εκπέμπουν πάνω από 251 γρ. CO2 και οι κάτοχοί τους καλούνται να πληρώσουν για ετήσια Τέλη Κυκλοφορίας 717,57 ευρώ εκ των οποίων τα 391,38 αφορούν στον κυβισμό του κινητήρα και τα υπόλοιπα 326,19 ευρώ στις εκπομπές CO2.

Το οικονομικό επιτελείο ωστόσο για να διατηρήσει στα ίδια επίπεδα με πέρυσι τα έσοδα από τα Τέλη Κυκλοφορίας στα νεότερα αυτοκίνητα εξετάζει να αυξήσει ή να μειώσει ανάλογα τους συντελεστές στις κατηγορίες κυβισμού αλλά και των εκπομπών CO2 με αποτέλεσμα το κόστος των Τελών Κυκλοφορίας σε κάποια μοντέλα να είναι υψηλότερο και σε κάποια άλλα χαμηλότερο σε σχέση με εκείνα που κυκλοφορούν στην Πορτογαλία.

Τι γίνεται με τα παλαιότερα μοντέλα

Στα παλαιότερα αυτοκίνητα, δηλαδή εκείνα που έχουν πρώτη Άδεια Κυκλοφορίας πριν τις 31/12/2008 ή τις 31/12/2007, το οικονομικό επιτελείο εξετάζει να διατηρήσει το μοντέλο μόνο με τον κυβισμό καθώς δεν υπάρχουν στοιχεία για τις εκπομπές CO2 και μπορεί να δημιουργηθεί χάος.

Ωστόσο εξετάζεται να μειωθούν δραστικά σε ποσοστό έως και 50% τα ποσά των Τελών κυκλοφορίας σε οχήματα με κινητήρες από 1.929 κ.εκ. και άνω ώστε να δελεαστούν οι ιδιοκτήτες τους να τα βγάλουν από την φορολογική ακινησία και να τονωθούν τα έσοδα.

 

Πηγή: RealNews
Tags: