Πρωταθλητές Ευρώπης στην αγορά προϊόντων μαϊμού είναι οι Έλληνες, οι οποίοι επικαλούνται κυρίως ως δικαιολογία τις υψηλές τιμές των αντίστοιχων αυθεντικών.

Η αξιοσημείωτη ανοχή στα παραποιημένα προϊόντα, πέραν της οικονομικής κρίσης, πυροδοτείται και από δύο ακόμη αντιλήψεις, εξαιρετικά δημοφιλείς σε πανευρωπαϊκό επίπεδο: πρώτον, ότι η προστασία της πνευματικής ιδιοκτησίας ωφελεί κατά κύριο λόγο τις μεγάλες εταιρείες και σε πολύ μικρό βαθμό τους καταναλωτές και δεύτερον, ειδικά σε ό,τι αφορά το Διαδίκτυο, δεν μπορεί να υιοθετηθεί νομοθεσία περί πνευματικής ιδιοκτησίας.

Ειδικότερα, σύμφωνα με πανευρωπαϊκή έρευνα που πραγματοποίησε το Γραφείο Πνευματικής Ιδιοκτησίας της Ευρωπαϊκής Ένωσης (EUIPO), σε δείγμα 26.555 πολιτών και στα 28 κράτη-μέλη της Ε.Ε., το 47% των Ελλήνων θεωρεί αποδεκτή την αγορά παραποιημένων προϊόντων, όταν τα αντίστοιχα αυθεντικά είναι πολύ ακριβά. Πρόκειται για το δεύτερο μεγαλύτερο ποσοστό που παρατηρείται μεταξύ των λαών της Ε.Ε. με πρώτους τους Κύπριους (50%) και τρίτους τους Λιθουανούς (45%). Το μέσο ποσοστό στην Ε.Ε. είναι πολύ χαμηλότερο, 27%.

Μάλιστα, το ποσοστό στην Ελλάδα έχει αυξηθεί κατά έξι ποσοστιαίες μονάδες σε σύγκριση με αυτό που είχε καταγραφεί σε αντίστοιχη έρευνα του 2013.

Αξιοσημείωτο πάντως είναι το γεγονός ότι μόλις το 12% των Ελλήνων δηλώνει ότι αγόρασε σκόπιμα προϊόν απομίμησης, ενώ ένα σχεδόν 1 στους 3 τονίζει ότι δεν τον ενδιαφέρει η ποιότητα των προϊόντων, εννοώντας πιθανόν ότι τον ενδιαφέρει απλά να μοιάζει με το αυθεντικό, ακριβό προϊόν.

 

Πηγή: Καθημερινή
Tags: