Πτώση του τζίρου, της τάξης του 20%, σημειώθηκε στα εμπορικά καταστήματα, κατά τη διάρκεια των χειμερινών εκπτώσεων, σύμφωνα με τα στοιχεία της Εθνικής Συνομοσπονδίας Ελληνικού Εμπορίου, από έρευνα που έγινε σε 10 μεγάλες πόλεις.

Ειδικότερα:

-Μία στις πέντε επιχειρήσεις δηλώνει πτώση τζίρου από 31%- 40%

-Μία στις τέσσερις πτώση από 11% έως 20% και

-Μία στις δέκα πτώση 10%

Η μείωση στην εμπορική αγορά της Αθήνας κυμάνθηκε μεταξύ 11% και 20% ενώ αντίστοιχο ήταν το εύρος πτώσης και στη Θεσσαλονίκη, όπως και στον Πειραιά.

Όσον αφορά τις επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στον κλάδο της ένδυσης – υπόδησης, παρατηρήθηκε διαφοροποίηση στο ύψος των εκπτώσεων σε σύγκριση με τις υπόλοιπες επιχειρήσεις. Συγκεκριμένα το ποσοστό των επιχειρήσεων που πραγματοποίησε εκπτώσεις μεταξύ 41% και 50% ήταν μεγαλύτερο κατά 20 ποσοστιαίες μονάδες.

Σχετικά με τις πωλήσεις, το 83% των επιχειρηματιών δήλωσε ότι κινήθηκαν σε χαμηλότερα επίπεδα σε σύγκριση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο, το 13% ότι κινήθηκε στα ίδια επίπεδα και 4% σε καλύτερα.

Παράλληλα, η άποψη της πλειονότητας των επιχειρηματιών, για το ποια ήταν η καλύτερη περίοδος των χειμερινών εκπτώσεων, ήταν η πρώτη περίοδος, δηλαδή από 9/1/2016 έως 31/1/2016. Επίσης, ένας στους τέσσερις επιχειρηματίες δήλωσε ότι δεν υπήρχε διαφορά, όσον αφορά την αγοραστική κίνηση μεταξύ των τριών δεκαπενθήμερων.

Για τα καταστήματα που άνοιξαν την Κυριακή, 15 Ιανουαρίου, το 48% των επιχειρηματιών  πιστεύει ότι το άνοιγμα του καταστήματος την Κυριακή επηρέασε αρνητικά τον συνολικό τζίρο της χειμερινής εκπτωτικής περιόδου, το 38% ότι δεν τον επηρέασε και μόλις το 15% δηλώνει ότι συνέτεινε θετικά.

Στο ίδιο πλαίσιο, μόλις το 2% προχώρησε σε πρόσληψη υπαλλήλου για να καλύψει την ανάγκη απασχόλησης προσωπικού  για τη λειτουργία του καταστήματος τις Κυριακές. Στο 31% επεκτάθηκε το ωράριο εργασίας των ήδη υπαρχόντων υπαλλήλων και στο 67% ο ιδιοκτήτης επωμίστηκε προσωπικά την κάλυψη αυτής της ανάγκης.

Tags: