Αντιμέτωπα με την κατάρρευση βρίσκονται τα Ελληνικά Ταχυδρομεία που το 2015 κατάφεραν να επιβιώσουν με δανεισμό ύψους 115 εκατ. ευρώ από το Ταμείο Παρακαταθηκών & Δανείων.

Το 2015 ο οργανισμός επέστρεψε σε ζημιές ύψους 10,2 εκατ. ευρώ από κέρδη 3,2 εκατ. ευρώ, ενώ κατά το εννεάμηνο της φετινής χρονιάς οι ζημιές τοποθετούνται σε 37 εκατ. ευρώ (εάν δεν καταβληθεί η αποζημίωση της καθολικής υπηρεσίας).

Αυτό που εμποδίζει, ως ένα βαθμό, το πλήρες «ξήλωμα» του πουλόβερ της κρατικής εταιρείας- εκτός από την έμμεση κρατική ενίσχυση- είναι το δίκτυο καταστημάτων που καλύπτει και την πιο απομακρυσμένη περιοχή (καθολική υπηρεσία).

Αλλά και το γεγονός ότι έχει λαμβάνειν 150 εκατ. ευρώ από την κρατική επιδότηση, λόγω της καθολικής υπηρεσίας, για το διάστημα 2013-2015. Ωστόσο, τα «χτυπήματα» που δέχεται ο οργανισμός είναι αλλεπάλληλα.

Πριν από την κατάρρευση

Η απόρριψη, έστω για τυπικούς λόγους, από την Εθνική Επιτροπή Τηλεπικοινωνιών - Ταχυδρομείων (ΕΕΤΤ) του αιτήματος των ΕΛΤΑ για την αποζημίωση ύψους 150 εκατ. ευρώ από την καθολική υπηρεσία το διάστημα 2013-2015, καθιστά την κατάσταση πιο περίπλοκη.

Και αυτό δεδομένου ότι δεν υπάρχει καμία διαβεβαίωση είτε από την κυβέρνηση είτε από το υπουργείο Υποδομών εάν, τελικά, το ποσό αυτό εισρεύσει στα ΕΛΤΑ.

Και τη στιγμή που τα ΕΛΤΑ αναζητούν εναγωνίως έσοδα, χάνουν σημαντικά έργα -για τυπικούς λόγους- όπως η ταχυμεταφορά των δικαιολογητικών των διαβατηρίων προϋπολογισμού 10,8 εκατ. ευρώ και η αποστολή των λογαριασμών της ΕΥΔΑΠ (αρχικού προϋπολογισμού 10 εκατ. ευρώ).

Πηγή: capital.gr
Tags: