​Στα αζήτητα βρίσκονται τουλάχιστον 500.000 σπίτια παρότι τα χρόνια της κρίσης έχασαν το 41% της αξίας τους σύμφωνα με την Τράπεζα της Ελλάδος. Αντοχή στην πτώση των τιμών δείχνουν μόνο τα ακίνητα που βρίσκονται κοντά σε Πανεπιστήμια, στάσεις του μετρό και εμπορικούς δρόμους.

«Το κόστος κατασκευής προ της κρίσεως ήταν 1000 με 1200 ευρώ το τετραγωνικό μέτρο και αυτή τη στιγμή πουλάμε και 700 ευρώ το μέτρο δεν υπάρχει όμως αγοραστικό ενδιαφέρον» λέει χαρακτηριστικά στο Star ο κατασκευαστής Θανάσης Βάβης.

Παράλληλα υποστηρίζει ότι οι αλλεπάλληλές αυξήσεις φόρων δεν έχουν υποβαθμίσει μόνο την αξία των ακινήτων που έχει στην κατοχή του αλλά κυρίως εμποδίζουν την πρόσβαση των ιδιοκτητών και των ενοικιαστών σε βασικά αγαθά όπως είναι το ρεύμα.


«Ξέρω τρεις τέσσερις πολυκατοικίες οι οποίες δεν έχουν κοινόχρηστο ρεύμα και δεν δουλεύει ούτε το ασανσέρ και πηγαίνουν με τα πόδια στον πέμπτο και τον έκτο όροφο διότι δεν έχουν τη δυνατότητα να πληρώσουν το κοινόχρηστο ρεύμα» αναφέρει χαρακτηριστικά.



Η μεγάλη μείωση της οικοδομικής δραστηριότητας άρχισε να σημειώνεται σταδιακά από το 2007 όπως λένε παράγοντες της αγοράς και συνεχίζεται μέχρι σήμερα έτσι με τη σωρευτική μείωση να φτάνει το 95%. Έτσι, πολλοί Έλληνες και αλλοδαποί που ασχολούνταν στον κλάδο της οικοδομής αναχώρησαν για το εξωτερικό προς αναζήτηση εργασίας. Ενώ μισό εκατομμύριο ακίνητα που έφτιαξαν τα προηγούμενα χρόνια ρημάζουν.


Τα διαμερίσματα στην Ελλάδα έχασαν το 41% της αξίας τους από το 2008 ως το 2016. Τα εμπορικά ακίνητα έχουν απωλέσει επίσης το 30% της αξίας που είχαν πριν το 2008.

Υπάρχουν όμως και εξαιρέσεις, όπως αναφέρει χαρακτηριστικά ο πρόεδρος κτηματομεσιτών Αττικής, Γιάννης Ρεβύθης


Διαμερίσματα στο κέντρο της Αθήνας, διαμερίσματα σε στάσεις του μετρό και βεβαία εμπορικά καταστήματα σε εμπορικές γειτονιές

Ζήτηση υπάρχει για εξοχικές κατοικίες σε νησιά και παραθαλάσσιες περιοχές καθώς είναι τα σπίτια που ενοικιάζονται πρώτα και σε καλές τιμές από τους τουρίστες.

Ενδιαφέρον εκδηλώνεται για παλιά ξενοδοχεία αλλά και για εμπορικά καταστήματα σε κεντρικούς δρόμους της Αθήνας, της Κρήτης, της Κέρκυρας, των Σερρών και άλλων μεγάλων πόλεων.

Στην Αθήνα παρατηρείται μετατόπιση της εμπορικής κίνησης, μαζί και του αγοραστικού ενδιαφέροντος από παλιές σε νέες αγορές. Το Κολωνάκι πλέον είναι λιγότερο δημοφιλές υποστηρίζουν παράγοντες της αγοράς από την πλατεία της Αγίας Ειρήνης, που βρίσκεται