Αλλαγές και αυξομειώσεις αναμένεται να δουν οι ιδιοκτήτες των ΙΧ στα τέλη κυκλοφορίας για το 2017. Όπως δήλωσε ο κ. Αλεξιάδης, στόχος είναι να πέσει το βάρος των τελών κυκλοφορίας στους ιδιοκτήτες ακριβών αυτοκινήτων και να ελαφρυνθούν τα φθηνά και τα μεσαίας αξίας αυτοκίνητα.

Συμπερασματικά, αυτό που επιδιώκεται είναι ο συντελεστής της αξίας του αυτοκινήτου να παίζει τον βασικό ρόλο στο ποσό που θα πληρώνει ο ιδιοκτήτης. Πάντως, οι ιδιοκτήτες ΙΧ θα πρέπει να περιμένουν τουλάχιστον έως τις 15 Νοεμβρίου προκειμένου να μάθουν τις οριστικές αποφάσεις του ΥΠΟΙΚ.

Ποιοι θα πληρώσουν λιγότερα

Τα ευχάριστα νέα αφορούν όσους έχουν όχημα άνω των 11 ετών και -σε κάποιες περιπτώσεις- πληρώνουν τέλη που ξεπερνούν την αξία του αυτοκινήτου. Πληροφορίες αναφέρουν πως το υπουργείο θα μειώσει κατά 10% τα τέλη κυκλοφορίας για το 2017, σε μια προσπάθεια να πείσει τους ιδιοκτήτες αυτών των οχημάτων, να πάρουν πίσω τις πινακίδες που στην πλειοψηφία τους έχουν καταθέσει.

Ποιοι θα δουν αυξήσεις

Σημαντικές επιβαρύνσεις στα τέλη κυκλοφορίας θα έχουν όσοι αγόρασαν την τελευταία 5ετία ακριβό αυτοκίνητο, αλλά και όσοι αγόρασαν αυτοκίνητο από το 2007 μέχρι το 2010, καθώς και σε αυτά τα μοντέλα πλέον, θα υπολογίζονται οι ρύποι.
Σε αυτή την περίπτωση, οι ιδιοκτήτες θα πρέπει να περιμένουν μέχρι να ξεκαθαρίσει η κατάσταση, καθώς και εδώ θα συνυπολογίζεται η αξία του αυτοκινήτου, πιθανότατα με βάση την ασφάλιση.
Θα πληρώσουν και οι ιδιοκτήτες πράσινων ΙΧ
Μια από τις κατηγορίες ιδιοκτητών ΙΧ που θα κληθούν να βάλουν το χέρι στην τσέπη είναι και όσων τα αυτοκίνητά εκπέμπουν ως 90 gr διοξειδίου του άνθρακα. Το όριο αναμένεται να πέσει είτε στα 85, είτε στα 80 γραμμάρια.
Αυξάνονται τα τέλη και στα πετρελαιοκίνητα
Η άλλη κατηγορία ιδιοκτητών αυτοκινήτων είναι οι κάτοχοι πετρελαιοκίνητων που θα βρεθούν πιθανότατα να πληρώσουν παραπάνω στα τέλη κυκλοφορίας κατά τα πρότυπα άλλων χωρών της Ευρώπης.
Τι ισχύει για τα μεταχειρισμένα οχήματα από χώρες της Ε.Ε
Αναφορικά με τα μεταχειρισμένα οχήματα από χώρες της Ε.Ε., χιλιάδες φορολογούμενοι θα πληρώνουν από φέτος χαμηλότερα τέλη κυκλοφορίας, καθώς βάσει της νομοθεσίας για τον υπολογισμό της παλαιότητας θα μετρά στο εξής το έτος πρώτης ταξι��όμησης σε χώρα μέλος της Ευρωπαϊκής Ένωσης και όχι το έτος ταξινόμησης τους στην Ελλάδα.