Στην τελική ευθεία εισέρχεται η προκήρυξη της Γραμμής 4 του Μετρό της Αθήνας, με τη δημοπράτηση να μετατίθεται οριστικά στο πρώτο τρίμηνο του 2017, καθώς δεν πρόκειται να υπάρξουν εξελίξεις εντός του έτους.

Το υπουργείο Υποδομών ετοιμάζει το σχετικό «φάκελο» μετά την ανακοίνωση της κυβέρνησης για τα τρία μεγάλα έργα υποδομών, με μεγαλύτερο την επέκταση του μετρό της Αθήνας (Άλσος Βεΐκου-Γουδή) συνολικού κόστους 1,4 δισ. ευρώ, που δρομολογεί σε συνεργασία με την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων (ΕΤΕπ) και συγχρηματοδότηση από το ΕΣΠΑ.

Όπως έχει ανακοινώσει ο γενικός γραμματέας του υπουργείου Οικονομίας, αρμόδιος για θέματα δημοσίων επενδύσεων και ΕΣΠΑ, Παναγιώτης Κορκολής, υπάρχει συμφωνία με την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων για την κατασκευή τριών μεγάλων έργων υποδομής. Πρόκειται για το Μετρό της Αθήνας, την ενεργειακή διασύνδεση Κρήτης-Πελοποννήσου και την επέκταση φυσικού αερίου στη Βόρεια Ελλάδα. Σύμφωνα με το υπουργείο Οικονομίας, έχει υπάρξει καταρχήν συμφωνία για τη γραμμή 4 του Μετρό, με χρηματοδότηση 75% από δανειακά κεφάλαια της ΕΤΕπ και 25% από το ΕΣΠΑ.

assets_LARGE_t_942_44724567.JPG

Το πρώτο τμήμα της Γραμμής 4, εκτιμώμενου προϋπολογισμού 1,4 δισ. θα εκτείνεται σε 12 χλμ. με 14 σταθμούς. Το τμήμα αυτό υπολογίζεται ότι θα εξυπηρετεί καθημερινά 220.000 επιβάτες και θα μειώσει την κυκλοφορία των ΙΧ αυτοκινήτων κατά 53.000 ημερησίως.

Ολόκληρη η γραμμή 4 του Μετρό (Περισσός - Άλσος Βεΐκου - Πανεπιστήμιο - Ευαγγελισμός - Βύρωνας - Κατεχάκη - Μαρούσι - Λυκόβρυση) έχει μήκος 33 χλμ., 29 σταθμούς και εκτιμώμενο προϋπολογισμό κατασκευής περίπου 3,3 δισ. ευρώ.