Σε πλήρη σύγχυση βρίσκεται, εδώ και λίγη ώρα, η αγορά αυτοκινήτου και όλοι οι κάτοχοι ΙΧ και άλλων οχημάτων λόγω μιας εγκυκλίου που εξέδωσε η Γενική Γραμματεία Δημοσίων Εσόδων (ΓΓΔΕ) αναφορικά με τα τέλη κυκλοφορίας.

Η εγκύκλιος αυτή δείχνει ότι δεν θα υπάρξει καμία αλλαγή στα τέλη κυκλοφορίας που θα πληρώσουν φέτος (για το 2017) οι φορολογούμενοι, ενώ η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Οικονομικών έχει επανειλημμένως δηλώσει ότι θα υπάρξουν φέτος αλλαγές, οι οποίες μάλιστα θα έχουν σαν στόχο να γίνει το σύστημα δικαιότερο και να αποτελέσει κίνητρο να πάρουν πίσω τις πινακίδες που έχουν καταθέσει!

Πιο συγκεκριμένα, η εγκύκλιος που εκδόθηκε σε εφαρμογή πρόσφατης νομοθετικής διάταξης προβλέπει ότι για τα οχήματα που έχουν ταξινομηθεί για πρώτη φορά σε χώρα της Ευρωπαϊκής Ένωσης και έχουν εισαχθεί στην Ελλάδα, θα λαμβάνεται ως έτος πρώτης κυκλοφορίας το έτος που κυκλοφόρησαν στην χώρα της Ε.Ε..

Αυτό που προκαλεί τη σύγχυση είναι η πρόβλεψη της εγκυκλίου ότι «οι εν λόγω διατάξεις ισχύουν από τα τέλη κυκλοφορίας έτους 2017 και επομένων», καθώς και η παράθεση των πινάκων των τελών κυκλοφορίας που ισχύουν σήμερα. Με άλλα λόγια, οι πίνακες αυτοί είναι οι ίδιοι που ισχύουν σήμερα.

Από την αλλαγή επωφελούνται κυρίως οχήματα μεγάλης ηλικίας που πρωτοκυκλοφόρησαν στο εξωτερικό.

Για παράδειγμα:

Εισαγόμενο 1.800 κ. εκ. με πρώτη ταξινόμηση στη Γερμανία το 2000 που ταξινομήθηκε στην Ελλάδα το 2004 φέτος επιβαρύνεται με 300 ευρώ τέλη και το 2017 θα επιβαρυνθεί με 280 ευρώ.

Το αλαλούμ με τα τέλη προκάλεσε και ανακοίνωση χθες από το Σύνδεσμο Εισαγωγέων Αυτοκινήτων ότι πρέπει να ξεκαθαριστεί γρήγορα το τοπίο καθώς πλήττεται η αγορά αυτοκινήτου.