​Ραγδαίες εξελίξεις υπάρχουν στο ζήτημα των τελών κυκλοφορίας του 2017, καθώς η επέκτασή τους με βάση τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα σε οχήματα με πρώτη άδεια κυκλοφορίας από την 1/1/2003 βρήκε αντίθετους τόσο τους εισαγωγείς και τους εμπόρους, όσο και στελέχη του οικονομικού επιτελείου, που εκτιμούν πως θα έχει τα αντίθετα από τα προσδοκώμενα αποτελέσματα.

Σύμφωνα με πληροφορίες, το οικονομικό επιτελείο έδωσε εντολή στην Επιτροπή που έχει αναλάβει το θέμα για περιορισμό της επέκτασης των τελών κυκλοφορίας με βάση τις εκπομπές δειοξειδίου του άνθρακα σε αυτοκίνητα που έχουν κυκλοφορήσει για πρώτη φορά από την 1/1/2007 αντί της 1/1/2003, περιορίζοντας έτσι τον αριθμό των ιδιοκτητών αυτοκινήτων που θα επηρεαστούν σε ένα εκατομμύριο από τρία εκατομμύρια που ήταν αρχικά.

Μάλιστα είναι έντονη η ενόχληση του υπουργείου Οικονομικών για την αποτυχία της Ειδικής Επιτροπής όσον αφορά στο νέο τρόπο υπολογισμού του Τέλους Ταξινόμησης που είχε σαν αποτέλεσμα να παγώσουν οι εκτελωνισμοί καινούργιων και εισαγόμενων μεταχειρισμένων αυτοκινήτων, και κατ’ επέκταση και των δημοσίων εσόδων.

Πάντως η επέκταση των τελών κυκλοφορίας σε αυτοκίνητα με πρώτη άδεια κυκλοφορίας από 1/1/2007 ενέχει και κινδύνους, καθώς τα αυτοκίνητα που παράγονταν τότε δεν ήταν και τόσο «καθαρά» σε σχέση με τα τωρινά με αποτέλεσμα κάποιοι ιδιοκτήτες ΙΧ να κληθούν να πληρώσουν πολύ υψηλά τέλη.

Για παράδειγμα, ιδιοκτήτης με αυτοκίνητο 1.300 κυβικών, που είχε πρώτη άδεια κυκλοφορίας 1/1/2007 το 2016 πλήρωνε τέλη 135 ευρώ, ενώ τώρα βάσει του νέου υπολογισμού θα πρέπει να πληρώσει 426,3 ευρώ, δηλαδή αύξηση 215,7%.

Στο υπουργείο φοβούνται πως με το νέο υπολογισμό των τελών οι καταθέσεις πινακίδων πιθανώς να αυξηθούν, με αποτέλεσμα να δημιουργηθεί ακόμα μεγαλύτερο έλλειμμα στον προϋπολογισμό.

Τέλος η αλλαγή υπολογισμού των τελών κυκλοφορίας θα αλλάξει ριζικά και τα δεδομένα στην αγορά αυτοκινήτου, αφού όλα τα εγχώρια μεταχειρισμένα ΙΧ θα χάσουν την αξία τους με τεράστιες συνέπειες στις επιχειρήσεις αυτοκινήτων.