Ανατροπές στην αγορά του αυτοκινήτου φέρνει ο νέος τρόπος υπολογισμού του τέλους ταξινόμησης των αυτοκινήτων. Από την 1η Ιουνίου θα υπολογίζονται με βάση την λιανική τιμή και τους ρύπους, ενώ για πρώτη φορά επιβάλλεται φόρος και στα υβριδικά αυτ��κίνητα.

Αναλυτικότερα…

Δυσάρεστη έκπληξη για μια ακόμη φορά περιμένει όσους σχεδιάζουν να αποκτήσουν καινούργιο ή μεταχειρισμένο αυτοκίνητο.

Για τα καινούργια αυτοκίνητα θα υπάρξουν πέντε κλίμακες φορολόγησης: 4% για τα αυτοκίνητα με εργοστασιακή τιμή έως 14.000 ευρώ, 8% για αυτοκίνητα ως 17.000 ευρώ, 16% για Ι.Χ με τιμή προ φόρων ως 20.000 ευρώ, 24% για Ι.Χ ως 25.000 ευρώ και εκτοξεύεται στο 32% για αυτοκίνητα άνω των 25.000 ευρώ.

Στον γκρεμό οδηγούνται και οι υποψήφιοι αγοραστές, καθώς για ένα αυτοκίνητο αξίας 15.000 ευρώ, προ φόρων, θα επιβαρυνθούν με 8% επιπλέον στο τέλος ταξινόμησης, δηλαδή 1.200 ευρώ. Αν τώρα εκπέμπει και πάνω από 125 γραμμάρια ρύπων ανά χιλιόμετρο, θα επιβαρυνθεί με επιπλέον 10%, δηλαδή θα φτάσουμε στα 1.320 ευρώ. Υπολογίζοντας και τον ΦΠΑ, που είναι 3600 ευρώ, το αυτοκίνητο θα φτάσει στα 19.920 ευρώ.

Με τέλη ταξινόμησης φορολογούνται για πρώτη φορά και τα υβριδικά, που από "0" που ήταν μέχρι σήμερα, το τέλος ταξινόμησης εκτοξεύεται στο 50%.

Και τα χειρότερα έρχονται με την αύξηση στον ειδικό φόρο κατανάλωσης των καυσίμων από 1η Ιανουαρίου. Εκεί όλοι οι οδηγοί θα πληρώνουν 4-5 λεπτά ακριβότερα το λίτρο.

ΒΙΝΤΕΟ STAR