​Το κρασί κρασάκι έχουν πει οι Έλληνες, καθώς η κατανάλωση οίνου έχει μειωθεί κατά 20% μέσα στα χρόνια της κρίσης ειδικά μετά τον τελευταίο ειδικό φόρο. Την ίδια ώρα πάρτι κάνουν όσοι εμπορεύονται μαύρο αφορολόγητο κρασί.

Ο κόσμος κάνει οικονομία ακόμα και στο κρασί που δεν έλειπε ποτέ από το ελληνικό τραπέζι.

«Η μείωση της κατανάλωσης που καταγράφεται στα επίσημα στατιστικά στοιχεία ανέρχεται στην τάξη του ποσοστού 20%» εξηγεί ο Σταμάτης Γεωργάκης, Πρόεδρος του Συνεταιρισμού οινοποιών Κορωπίου.

Πώς αποτυπώνεται όμως η μείωση της κατανάλωσης σε αριθμούς:
Την περίοδο 2012 - 2013, σύμφωνα με το υπουργείο παραγωγικής ανασυγκρότησης και έρευνα της εταιρίας icap, καταναλώθηκαν 3.060.000 εκατόλιτρα κρασιού.

Την περίοδο 2013 - 2014 καταναλώθηκαν 2. 931.000 εκατόλιτρα. Το τελευταίο τρίμηνο μάλιστα υπάρχει μια πτώση των πωλήσεων στα οινοποιία της τάξης του 30% εξαιτίας του ειδικού φόρου κατανάλωσης που επιβλήθηκε.

Το χύμα κρασί το ενάμιση λίτρο θα το πληρώσει κάποιος σήμερα 2 ευρώ και 3 λεπτά, ενώ πριν επιβληθεί ο ειδικός φόρος κατανάλωσης θα το πλήρωνε 1 ευρώ και 75 λεπτά.

Η αύξηση αυτή οδήγησε αρκετούς στο να προτιμούν όχι το ροζέ ή το λευκό, αλλά το μαύρο κρασί, κοινώς αφορολόγητο.

Κάποιες επιχειρήσεις οι οποίες δυστυχώς δεν είναι νόμιμες διακινούν ποσότητες κρασιού μεγάλες και αφορολόγητες τα απογεύματα, τις νύχτες, όταν δεν υπάρχουν ελεγκτικοί μηχανισμοί έξω.

Όμως το αφορολόγητο κρασί που δεν έχει ελεγχθεί μπορεί να είναι και αμφίβολης ποιότητας όπως υποστηρίζουν οι οινοπαραγωγοί.