​Την κατάργηση του κριτηρίου του κυβισμού του αυτοκινήτου ως βάση φορολόγησής του εξετάζει το υπουργείο Οικονομικών, ώστε να δημιουργήσει ένα δικαιότερο σύστημα φορολόγησης των αυτοκινήτων, βάσει της πραγματικής τους αξίας.

Σήμερα, αυτοκίνητα ίδιου κυβισμού, αλλά με διαφορετική τιμή αγοράς, πληρώνουν τους ίδιους φόρους και τα ίδια τέλη κυκλοφορίας.

Έτσι, στα σχέδια του υπουργείου Οικονομικών είναι:

1. Η κατάργηση του κριτηρίου του κυβισμού των οχημάτων και ο υπολογισμός του τέλους ταξινόμησης με βάση τη λιανική τιμή προ φόρων, με προοδευτική αναπροσαρμογή των συντελεστών του τέλους ταξινόμησης. Αυτό εκτιμάται ότι θα φέρει μείωση της τιμής στα χαμηλού κυβισμού και χαμηλής αξίας και αύξηση στα ακριβά αυτοκίνητα μεσαίου και υψηλού κυβισμού.
2. Η σύνδεση των τελών κυκλοφορίας με την αξία των οχημάτων, κάτι που αποτελεί δύσκολη εξίσωση για το υπουργείο, καθώς η αξία των αυτοκινήτων μειώνεται σημαντικά κάθε χρόνο, οπότε θα είναι εξαιρετικά δύσκολος ο υπολογισμός της απομείωσης των τελών.
3. Ο υπολογισμός των τεκμηρίων διαβίωσης με βάση τις λιανικ��ς τιμές των ΙΧ και συντελεστές που θα οδηγούν σε απομείωση της αξίας τους και όχι με βάση τον κυβισμό τους και τα έτη παλαιότητας. Ανάλογη αναπροσαρμογή θα γίνει και στον φόρο πολυτελούς διαβίωσης που επβάλλεται στα ΙΧ άνω των 1.929 κυβικών εκατοστών και με συντελεστές 5% και 13% επί του ετήσιου τεκμηρίου διαβίωσης ανάλογα με τον κυβισμό.

Διαβάστε επίσης:

ΟΛΙΚΗ ΑΝΑΤΡΟΠΗ: Έρχονται ΣΑΡΩΤΙΚΕΣ αλλαγές σε τέλη κυκλοφορίας και ταξινόμησης