Ανατροπές στη φορολογία των ΙΧ αυτοκινήτων, με μεταφορά του βάρους από την κατοχή στη χρήση, προωθεί το υπουργείο Οικονομικών. Το νέο μοντέλο φέρνει αύξηση του ειδικού φόρου κατανάλωσης στα καύσιμα, μείωση των τελών κυκλοφορίας και αναπροσαρμογές στα τεκμήρια διαβίωσης και στο τέλος ταξινόμησης.

Το νέο σύστημα για τη φορολογία των αυτοκινήτων, προανήγγειλε ο υπουργός Οικονομικών Τ. Αλεξιάδης.

Σύμφωνα με πληροφορίες το σενάριο που εξετάζεται είναι μια αύξηση της τάξης των 5 ως 10 λεπτών ανά λίτρο, χωρίς να υπολογίζεται η πρόσθετη επιβάρυνση από τον ΦΠΑ 23% που εφαρμόζεται επί του ΦΕΚ.

Αυτό σημαίνει ότι η τελική αύξηση στη λιανική τιμή των υγρών καυσίμων θα είναι μεγαλύτερη αφού ο καταναλωτής πληρώνει πέραν του ΕΦΚ και τον ΦΠΑ.

Για παράδειγμα, αν ο ΕΦΚ αυξηθεί κατά δέκα λεπτά το λίτρο στη βενζίνη, τότε λόγω της αυτόματης αύξησης και του ποσού του ΦΠΑ ο καταναλωτής για την αγορά ενός λίτρου θα πληρώσει επιπλέον 12,3 λεπτά.

Σε περίπτωση που η αύξηση είναι πέντε λεπτά, η τελική επιβάρυνση για τον καταναλωτή θα είναι 6,15 λεπτά το λίτρο.

Όπως είπε και ο Τρύφων Αλεξιάδης, ανάμεσα σε αυτά που εξετάζει η κυβέρνηση, είναι «να υπάρχει ένα μικρό, αναλογικό τέλος κυκλοφορίας για όλους και από τις προτάσεις που έχουν κατατεθεί είναι να συνδεθεί το τέλος κυκλοφορίας με την βενζίνη.

Γιατί άλλο πράγμα είναι αυτός που έχει ένα μικρό αυτοκινητάκι και δεν έχει μεγάλη κατανάλωση πηγαίνοντας καθημερινά δουλειά-σπίτι, κι άλλο πράγμα ο άλλος ο οποίος έχει πολύ μεγάλη κατανάλωση».

Στόχος του όπως εξήγησε, είναι να γίνουν «πιο δίκαια τα τέλη κυκλοφορίας και πιο αποτελεσματική η είσπραξη. Σκεφτόμαστε να υπάρχει σε όλα τα αυτοκίνητα ειδική σήμανση ώστε να ελέγχουμε αν έχουν πληρωθεί τα τέλη, αν είναι ασφαλισμένα, αν έχουν περάσει κάρτα, αν είναι κλεμμένα».

ΒΙΝΤΕΟ STAR