​Στο στόχαστρο της κυβέρνησης φαίνεται ότι μπαίνουν περίπου 150.000 ιδιοκτήτες, αφού σύμφωνα με τον σχεδιασμό του υπουργείου Οικονομικών, τα πετρελαιοκίνητα ΙΧ έως 1.600 κυβικά που εκλύουν κάτω από 100 μικρογραμμάρια διοξειδίου του άνθρακα ανά χιλιόμετρο, θα επιβαρύνονται από το 2016 με τέλη κυκλοφορίας.

Όπως αναφέρει ο Ελεύθερος Τύπος πρόσθετες επιβαρύνσεις από 30 – 200 ευρώ σχεδιάζει η κυβέρνηση να επιβάλει σε χιλιάδες φορολογούμενους, οι οποίοι κατέχουν υβριδικά ή ηλεκτροκίνητα ΙΧ αυτοκίνητα, καθώς επίσης και βενζινοκίνητα ή πετρελαιοκίνητα ηλικίας μέχρι πέντε ετών, με κινητήρες άνω των 1.800 κυβικών εκατοστών.

Από τον Νοέμβριο του 2011, οπότε και ήρθη η απαγόρευση της πετρελαιοκίνησης, ολοένα και περισσότεροι Έλληνες στράφηκαν σταδιακά στο diesel. Τα στοιχεία του Συνδέσμου Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων, είναι ενδεικτικά της αλλαγής που επήλθε στις αγοραστικές συνήθειες των εγχώριων καταναλωτών, προς όφελος του περιβάλλοντος, αλλά εις βάρος των βενζινοκίνητων αυτοκινήτων.

teli.jpg

Συγκεκριμένα, ενώ το 2011 οι πωλήσεις των πετρελαιοκίνητων έως 1.600 κυβικά υπολείπονταν κατά πολύ σε σχέση με αυτές των βενζινοκίνητων, το 2012 «άγγιξαν» τις 20.877 έναντι 32.540 των βενζινοκίνητων. Το 2013 οι νέες ταξινομήσεις των dieselοκίνητων ΙΧ έως 1.600 κυβικά ξεπέρασαν αυτές των βενζινοκίνητων (31.004 έναντι 23.293), τάση η οποία συνεχίζεται μέχρι σήμερα.

Ενδεικτικό είναι ότι τους πρώτους εννέα μήνες του 2015 φέρεται να έχουν κυκλοφορήσει στους ελληνικούς δρόμους περισσότερα από 33.000 πετρελαιοκίνητα οχήματα 1.600 κυβικών σε αντίθεση με τα βενζινοκίνητα, ο αριθμός των οποίων ξεπέρασε ήταν λίγο πάνω από τα 20.000 ΙΧ.

Παρόμοια είναι η εικόνα και στα αυτοκίνητα μεγαλύτερης κατηγορίας, έως 2.000 κυβικά, καθώς από τις 1.468 ταξινομήσεις πετρελαιοκίνητων που είχαμε το 2011, το πρώτο εννεάμηνο του 2015 έφτασαν τις 1.837.

Τέλος στις κατηγορίες άνω των 2.000 κυβικών, τα πετρελαιοκίνητα πήραν γρηγορότερα… κεφάλι κι εκεί που το 2012 ταξινομήθηκαν 39 dieselοκίνητα περισσότερα (203 έναντι 164) και σήμερα έχουν ταξινομηθεί 260 πετρελαιοκίνητα έναντι 57 βενζινοκίνητων.

Αξίζει να σημειωθεί ότι πριν από πέντε χρόνια οι πωλήσεις συνολικά των επιβατικών αυτοκινήτων υπολογίζονταν σε 974.179, ενώ ��ήμερα δεν ξεπερνούν τις 431.417, λόγω της οικονομικής κρίσης.