Το αργότερο αύριο αναμένεται να ανακοινωθεί το τελικό σχέδιο για τα τέλη κυκλοφορίας, το οποίο μένει να πάρει το «ok» από το Μέγαρο Μαξίμου και μετά να πάρει… το δρόμο για το taxisnet.

Σύμφωνα με τις πληροφορίες, οι βασικές αλλαγές θα αφορούν τα νέα, αντιρρυπαντικής τεχνολογίας οχήματα τα οποία ταξινομήθηκαν από τον Νοέμβριο του 2010 και μετά. Τα ��υγκεκριμένα οχήματα πλήρωναν τέλη με βάση τους εκπεμπόμενους ρύπους, ωστόσο από φέτος το ΥΠΟΙΚ θα τα υπολογίζει με βάση την λιανική τιμή τους κατά το χρόνο απόκτησης. Η αύξηση θα πιάσει τα οχήματα με αξία 30.000 ή 40.000 ευρώ (αυτό μένει να διευκρινιστεί) και υπολογίζεται ότι το ποσό πιθανόν ακόμη και να διπλασιαστεί.

Όσον αφορά τα οχήματα ηλικίας έως 5 ετών που απαλλάσσονταν από τα τέλη λόγω χαμηλών ρύπων, το ΥΠΟΙΚ καταλήγει -όπως όλα δείχνουν- στο να κατεβάσει το όριο απαλλαγής από τα τέλη στα 80 γρ. (από 99 που ήταν σήμερα) διοξειδίου του άνθρακα ανά χιλιόμετρο. Έτσι θα απαλλάσσονται μόνο όσα εκπέμπουν κάτω των 80 γρ. το χιλιόμετρο, ενώ για όσα εκπέμπουν από 80 έως 99 γρ. θα επιβληθούν τέλη 30 με 50 ευρώ (δεν έχει ληφθεί οριστική απόφαση επ’ αυτού).

Το σχέδιο του ΥΠΟΙΚ έχει και μειώσεις. Θα αφορούν τα υψηλού κυβισμού οχήματα άνω των 10 ετών τα οποία έχουν χαμηλή εμπορική αξία. Το ποσοστό μείωσης δεν έχει ακόμη αποφασιστεί.

Tέλος, όσον αφορά τα χαμηλού και μεσαίου κυβισμού που είναι ταξινομημένα πριν τον Νοέμβριο του 2010 δεν αναμένονται αλλαγές.