​Η Εβδομάδα των «Παθών» και των… χρεών θα είναι αυτή για τους φορολογούμενους, καθώς τα «ραβασάκια» της Εφορίας θα αρχίσουν να καταφτάνουν το ένα μετά το άλλο. Παράλληλα αναμένεται να «κλειδώσουν» οι αποφάσεις για ΦΠΑ 23% στην ιδιωτική εκπαίδευση και για το επίδομα θέρμανσης, ενώ θα ξεκαθαρίσει και το τοπίο με τα τέλη κυκλοφορίας.

Συγκεκριμένα όπως έχει ήδη γράψει το star.gr, το ΤΑΧΙS για τις 100 δόσεις θα μας κάνει «ποδαρικό», δίνοντας στους πολίτες διορία δέκα ημερών για να πληρώσουν τις υποχρεώσεις τους. Το TAXIS θα ανοίξει με τις οφειλές των φορολογουμένων να έχουν αυξηθεί, καθώς, κατά την διάρκεια του διημέρου που έμεινε κλειστό, προσαρμόστηκαν προς τα πάνω τα νέα ποσά των δόσεων.

Έτσι, για οφειλές έως 5.000 ευρώ, η δόση αυξάνεται από το 0 στο 5% και για οφειλές άνω των 5.000 από το 3% στο 5%.

Μες την εβδομάδα όμως καταφτάνει και ο ΕΝΦΙΑ, ο οποίος θα αντικατασταθεί από έναν δικαιότερο φόρο, που θα επιβάλλεται στο σύνολο της περιουσίας και όχι ξεχωριστά σε κάθε ακίνητο. Όπως ανέφερε ο Τρύφωνας Αλεξιάδης, ο νέος ΕΝΦΙΑ θα έχει τα χαρακτηριστικά του Φόρου Ακίνητης Περιουσίας (ΦΑΠ) με μικρό αφορολόγητο όριο, δηλώνοντας χαρακτηριστικά πως «επιστρέφουμε στη βασική ιδέα του Φόρου Ακίνητης Περιουσίας: φόρος στο σύνολο της περιουσίας και όχι σε κάθε ακίνητο» με στόχο να μεταφερθεί το βάρος στα υψηλά και πολύ υψηλά εισοδήματα.

1699746.jpg

Μέχρι τα τέλη της εβδομάδας όμως, αναμένεται να έχουν ανακοινωθεί και οι τελικές αποφάσεις της κυβέρνησης για το επίδομα θέρμανσης (στόχος είναι η μείωση της ετήσιας δαπάνης στο μισό), αλλά και για τον ΦΠΑ 23% στην ιδιωτική εκπαίδευση.

Τέλος, μέσα στις επόμενες ημέρες θα μάθουμε τι θα γίνει με τις αλλαγές στα τέλη κυκλοφορίας, στα οποία όπως έχει ήδη γράψει το star.gr επικρατεί ένα αλαλούμ, με τον Τρύφωνα Αλεξιάδη να ξεκαθαρίζει πως το υπουργείο Οικονομικών από φέτος κιόλας θέλει να φέρει αλλαγές που θα ελαφρύνουν τα μικρά και φθηνά αυτοκίνητα και θα επιβαρύνουν τα μεγάλα και ακριβά.

Την ίδια ώρα, το Υπουργείο σχεδιάζει να επιβάλει ειδικό φόρο δακτυλίου, ο οποίος θα επιβαρύνει κυρίως όσους έχουν παλιά ρυπογόνα αυτοκίνητα και κινούνται στον μικρό δακτύλιο. Το κόστος για κάθε αυτοκίνητο θα κυμαίνεται από 20- 350 ευρώ. Θα αφορά τα αυτοκίνητα, φορτηγά και ταξί τα οποία ανήκουν στην οδηγία ρύπων Euro 5 ή παλαιότερη και θα ισχύσει και για τους μόνιμους κατοίκους.

Από εκεί και πέρα, το σχέδιο που επεξεργάζεται η κυβέρνηση προβλέπει επιβάρυνση για αυτοκίνητα ��ντιρρυπαντικής τεχνολογίας που έχουν ταξινομηθεί μετά την 1.1.2010. Ένα από τα σενάρια που εξετάζονται είναι η κατάργηση των μηδενικών τελών που υπολογίζονται με βάση τους ρύπους. (Σήμερα δεν καταβάλουν τέλη κυκλοφορίας τα αυτοκίνητα που εκπέμπουν διοξείδιο του άνθρακα έως 100 γραμμάτια ανά χιλιόμετρο).

Ακόμη, εξετάζεται η μείωση του ορίου των 99 γραμμάτια CO2 στα 80 γραμμάρια. Αυτό, αν τελικά εφαρμοστεί, θα επηρεάσει 50.000 ιδιοκτήτες αυτοκινήτων, οι οποίοι θα κληθούν να πληρώσουν 50 ευρώ τέλη κυκλοφορίας για το 2016.