​Την 1η του Νοεμβρίου θα αναρτηθούν στο taxisnet τα τέλη κυκλοφορίας του 2015, αλλά ακόμη επικρατεί ένα αλαλούμ για το τι θα ισχύσει.

Ο Τρύφωνας Αλεξιάδης έχει ξεκαθαρίσει ότι το υπουργείο Οικονομικών από φέτος κιόλας θέλει να φέρει αλλαγές που θα ελαφρύνουν τα μικρά και φθηνά αυτοκίνητα και θα επιβαρύνουν τα μεγάλα και ακριβά.

«Αυτό που κοιτάζει αυτή τη στιγμή το υπουργείο Οικονομικών και εξετάζει διάφορες λύσεις είναι να μεταφέρουμε φορολογικό βάρος από τα φθηνά αυτοκίνητα. Αυτά τα αυτοκίνητα που χρησιμοποιεί όλος ο κόσμος και αναγκάζεται να καταθέσει πινακίδες γιατί δεν μπορεί να τα βγάλει πέρα, και να μεταφερθεί φορολογικό βάρος στα ακριβά αυτοκίνητα […]» είπε χαρακτηριστικά χθες στο STAR.

Την ίδια ώρα, σύμφωνα με το Έθνος, το Υπουργείο σχεδιάζει να επιβάλει ειδικό φόρο δακτυλίου, ο οποίος θα επιβαρύνει κυρίως όσους έχουν παλιά ρυπογόνα αυτοκίνητα και κινούνται στον μικρό δακτύλιο.

Το κόστος για κάθε αυτοκίνητο θα κυμαίνεται από από 20- 350 ευρώ. Θα αφορά τα αυτοκίνητα, φορτηγά και ταξί τα οποία ανήκουν στην οδηγία ρύπων Euro 5 ή παλαιότερη και θα ισχύσει και για τους μόνιμους κατοίκους.
Από εκεί και πέρα, το σχέδιο που επεξεργάζεται η κυβέρνηση προβλέπει επιβάρυνση για αυτοκίνητα αντιρρυπαντικής τεχνολογίας που έχουν ταξινομηθεί μετά την 1.1.2010. Ένα από τα σενάρια που εξετάζονται είναι η κατάργηση των μηδενικών τελών που υπολογίζονται με βάση τους ρύπους. (Σήμερα δεν καταβάλουν τέλη κυκλοφορίας τα αυτοκίνητα που εκπέμπουν διοξείδιο του άνθρακα έως 100 γραμμάτια ανά χιλιόμετρο)
Ακόμη, εξετάζεται η μείωση του ορίου των 99 γραμμάτια CO2 στα 80 γραμμάτια. Αυτό, αν τελικά εφαρμοστεί, θα επηρεάσει 50.000 ιδιοκτήτες αυτοκινήτων, οι οποίοι θα κληθούν να πληρώσουν 50 ευρώ τέλη κυκλοφορίας για το 2016.