​Στον αέρα τίναξαν τα capital controls την πολιτική της ΔΕΗ να ανακόψει τον υψηλό ρυθμό αύξησης των ανεξόφλητων οφειλών, οι οποίες το διάστημα της τραπεζικής αργίας ξεπέρασαν τα 2 δις ευρώ.

Γι΄αυτό και πολλοί καταναλωτές έτρεξαν στις ουρές για διακανονισμό και εξόφληση χρεών προς την ΔΕΗ, καθώς η επιχείρηση ετοιμάζεται να κατεβάσει διακόπτες για όσους δεν βρίσκονται στο οικιακό κοινωνικό τιμολόγιο ή ενώ μπορούν να ανταποκριθούν στις υποχρεώσεις τους, εκμεταλλεύονται τη συγκυρία και δεν πληρώνουν.

Η Δημόσια Επιχείρηση Ηλεκτρισμού έχει θέσει σε εφαρμογή ένα νέο πρόγραμμα διακανονισμών με μειωμένη προκαταβολή και μέχρι 36 δόσεις, με στόχο τη βελτίωση της εισπραξιμότητας.

Σχεδόν ταυτόχρονα, έθεσε σε λειτουργία και ένα νέο ηλεκτρονικό σύστημα για τον εντοπισμό των κακοπληρωτών. Πρόκειται για το ηλεκτρονικό σύστημα SAP, το οποίο δίνει τη δυνατότητα στη ΔΕΗ να εντοπίσει τους «μπαταχτσήδες».

Παράδειγμα, μια πολυτελής βίλα 300 τ.μ. στον Βαρνάβα με κατανάλωση 18.000 κιλοβατώρων το τετράμηνο, προφανώς με θερμαινόμενη πισίνα, χρωστούσε 35.000 ευρώ, καθώς είχε να πληρώσει ολόκληρο λογαριασμό από το 2011.

Το σύστημα εντόπισε 15 ακόμη βίλες στην Αττική, που αποτελούν αντίστοιχες περιπτώσεις και αναμένεται μέσα στην εβδομάδα να προχωρήσει σε διακοπή ηλεκτροδότησης. Επίσης, περίπου 20 εταιρείες σ' ένα νησί, στη συντριπτική τους πλειοψηφία μεγάλα ξενοδοχειακά συγκροτήματα, χρωστάνε στη ΔΕΗ συνολικά πάνω από 4 εκατ. ευρώ.

Μεταξύ αυτών γνωστή ξενοδοχειακή αλυσίδα 5 αστέρων με 100% πληρότητα στην τρέχουσα σεζόν, η οποία έχει 12 ανεξόφλητους λογαριασμούς ρεύματος ύψους 220.000 ευρώ.

«Δεν είναι δυνατόν να πληρώνει ο καταναλωτής στο Διδυμότειχο και να μην πληρώνει ο καταναλωτής της Ρόδου», δηλώνει ο Διευθύνων Σύμβουλος της ΔΕΗ, Μανώλης Παναγιωτάκης.

Την ίδια ώρα, «μπόνους» για τους καλοπληρωτές θα προβλέπει η νέα τιμολογιακή πολιτική και αναμένεται να τεθεί σε εφαρμογή από τον Σεπτέμβριο.

Βασικός άξονας θα είναι και η μείωση των βιομηχανικών τιμολογίων.

Εν τω μεταξύ ο ΔΕΔΔΗΕ καλεί τους καταναλωτές των Νομών Αττικής και Θεσσαλονίκης να αναγγέλλουν τηλεφωνικά τις ενδείξεις της τακτικής καταμέτρησης του μετρητή ηλεκτρικής ενέργειας του ακινήτου τους, όχι μόνο στα γραφεία του, αλλά και στο τηλεφωνικό Κέντρο Ενημέρωσης Πελατών 11500.

ΔΕΙΤΕ ΤΟ VIDEO.