​Αλλάζει εντελώς ο τρόπος φορολόγησης αυτοκινήτων, αφού σύμφωνα με τα σχέδια του υπουργείου Οικονομικών, πλέον ο υπολογισμός των φόρων και των τελών των αυτοκινήτων θα υπολογίζεται όχι με βάση τον κυβισμό, αλλά με βάση την εμπορική αξία του οχήματος.

Αυτό θα έχει σαν συνέπεια να αλλάξει ο τρόπος υπολογισμού τόσο των τελών κυκλοφορίας, όσο επίσης το τέλος ταξινόμησης, αλλά και το τεκμήριο διαβίωσης που σήμερα υπολογίζεται με βάση τον κυβισμό και την παλαιότητα του οχήματος.

Οι έξι αλλαγές που προωθεί το υπουργείο είναι:

1. Κατάργηση του κριτηρίου του κυβισμού των οχημάτων ως βάση της φορολόγησής τους. Αντί γι’ αυτό προτείνεται υπολογισμός της φορολογίας στη βάση της λιανικής τιμής (προ ��όρων), με προοδευτική αναπροσαρμογή των συντελεστών του τέλους ταξινόμησης.
2. Καταβολή ΦΠΑ, έλεγχο στοιχείων και υπαγωγή στις διατάξεις της σχετικής φορολογίας των μεταχειρισμένων αυτοκινήτων τα οποία προέρχονται από χώρες του εξωτερικού.
3. Θέσπιση αντικινήτρων στην κυκλοφορία παλαιών και ρυπογόνων οχημάτων (π.χ. για οχήματα άνω της 20ετίας) με ένα «τέλος περιβάλλοντος».
4. Αντικατάσταση του συστήματος απόσυρσης από ένα δικαιότερο σύ��τημα φορολόγησης το οποίο θα επιδοτεί τα οχήματα χαμηλής τιμής αγοράς.
5. Ανάλογη προσαρμογή των τεκμηρίων διαβίωσης σχετικά με τα αυτοκίνητα.
6. Αλλαγή του τρόπου ελέγχου ανασφάλιστων και ανέλεγκτων από ΚΤΕΟ οχημάτων (π.χ. με ηλεκτρονική διασταύρωση των στοιχείων τους).